דמוקרטיה נוסח הימין: יו"ר הכנסת ביטל כנס נגד הכיבוש ביוזמת ח"כ תומא-סלימאן

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין (הליכוד) ביטל אתמול (חמישי) כנס נגד הכיבוש ביוזמת ח"כ מחד"ש והרשימה המשותפת עאידה תומאסלימאן. היא מסרה: "אתמול בלילה, קצת לפני חצות קיבלתי הודעת דוא"ל מכתב מיו"ר הכנסת. המכתב נוטף מניפולציות, בכיינות והתקרבנות שלא מתביישת לשלוח רמז לשואה. יו"ר הכנסת נוזף בי על כך שהשימוש שעשיתי במילה 'כיבוש' הוא טעות, מה טעות? עלבון! ולא רק לאומי, אלא גם אישי. עלבון אישי שלו".

לדבריה "נשבעת לכם ששפשפתי את העיניים שוב, ושוב, ושוב. עלבון? ועוד אישי? העובדה הידועה והברורה שישראל כבר חמישים שנים מפעילה שלטון בכוח ודיכוי של עם אחר, זה עלבון אישי של יו"ר הכנסת? נעלמה הבושה. אפס אחריות. אם יש מה שראוי למילה עלבון זה המכתב הזה! יושב ראש הכנסת כנראה ממש לא מבין את התפקיד שלו. הוא אמור לתת חופש ביטוי ומחשבה וחופש אופוזיציה. אבל הוא חושב שכולנו צריכים לסתום את הפה ולא לדבר על הכיבוש, לא להזכיר את הכיבוש, לא למתוח ביקורת על מדיניות הממשלה ובעיקר שנצדיע לימין ולנשק פוסטרים של בנט וביבי. תכף הימין יעביר הצעת חוק שמי שמתייחס למה שקורה בשטחים כאל כיבוש הוא טרוריסט שחותר תחת מדינת ישראל. אז זהו שלא! יש כיבוש. לא יו"ר הכנסת, לא ראש הממשלה, ולא חוטבלירגבבנטושות׳ יוכלו למחוק אותו. אני לא מתכוונת לוותר למופרעים האלה על הזכות שלי לקיים כנס '50 שנים לכיבוש' בכנסת. הכנסת היא לא מרכז הליכוד. אתן פייט ובכל האמצעים."

2017-04-28_203843

ח"כ תומאסלימאן (שנייה משמאל) יחד עם חברי הכנסת של חד"ש ומרצ בהפגנה בתלאביב, 4 בפברואר האחרון (צילום: זו הדרך)

העיתונאי הבכיר דן מרגלית תקף היום בחריפות את אדלשטיין על שסירב לאפשר לח"כ עאידה תומאסלימאן להשתמש באולם במשכן הכנסת לצורך כנס על הכיבוש ."יולי אדלשטיין התחרפן, מונע מח״כית פעילות בכנסת כי דיברה על 'כיבוש' ונעלב. מחבל בדמוקרטיה ומזיק", תקף מרגלית. בדף הפייסבוק שלו פירט: "בעיני ח"כ עאידה תומאסלימאן מהרשימה המשותפת מדובר בכיבוש. זה ניסוח לגיטימי, שלא מקובל עליי. ניחא. היא ביקשה, מעשה שבשגרה, לקיים על כך כנס באולם בכנסת והגישה בקשה פורמליתהנימוק פשוט הזוי הוא נפגע אישית. כאילו שרוטשילד בנה במתנה את משכן הכנסת למדינת ישראל כדי שאדלשטיין לא ייעלב".