די פאַראײניקטע רשימה: המשותפת החלה את קמפיין הבחירות ביידיש, רוסית ואמהרית

הרשימה המשותפת החלה הבוקר (ראשון) את קמפיין הבחירות ביידיש, רוסית ואמהרית. הקמפיין חדש פונה לחרדים וליוצאי רוסיה, אוקראינה, מולדובה, ביילורוסיה ואתיופיה על בסיס אינטרסים משותפים ותוך הקמת מטות יעודים. מהרשימה נמסר: "נקדם את הזכויות של כל האוכלוסיות המודרות". יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) מסר כי "השיסוי הוא ההישג הגדול ביותר של הימין הניצחון האמתי יבוא כשנשבור את כל החומות שמפרידות בין כלל האזרחים במדינה. גאה ברשימה שלנו וכל הפעילים שבזכותם כבר ברור שאנחנו האלטרנטיבה היחידה בנושאים המדיניים וחברתיים".

כרזות של הרשימה המשותפת, הבוקר, בבני ברק (צילום: הרשימה משותפת)

לפנות בוקר של יום ראשון תושבי בני ברק, רחובות ובת ים התעוררו לתעמולת בחירות מכיוון לא צפוי הרשימה המשותפת. בשלטים בבני ברק נכתב ביידיש "יש לך קול נגד כפיית גיוס", בעיר רחובות נכתב באמהרית ועברית "יש לך קול נגד אלימות משטרתית" ובבת ים נתלו שלטים ברוסית בהם נכתב "יש לך קול למען שוויון וזכויות חברתיות".

יצוין המשותפת השיקה אמש את קמפיין הבחירות בעיר אום אלפחם. ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש), תושב העיר, אמר באירוע: "אנחנו משיקים את קמפיין הבחירות שלנו במשולש, בצל ההסתה הגזענית המתגברת והמתעצמת של נתניהו. תכניות הטרנספר של מאות אלפי תושבי המשולש, שנחשפו לאחרונה בעסקת המאה, הן שיא חדש בהסתה והדהלגיטימציה כלפי האזרחים הערבים. אנחנו גאים בזהותנו הפלסטינית, ונמשיך להיאבק על שוויון מלא אזרחי, חברתי ולאומי במדינת ישראל". ג'בארין סיכם: "הגזענות של נתניהו דווקא מעוררת את השטח והיא תתהפך כנגדו. חוק קמיניץ, חוק הלאום, חוק ההדחה, חוקי הסיפוח ואינספור אמירות גזעניות ומסיתות מ"הערבים נוהרים" ועד "הערבים רוצים להשמיד אותנו" – יסתיימו ב-16 מנדטים לרשימה המשותפת. אנחנו אופטימיים".