די לחיסולים ולחרחור מלחמה: הגיעה העת למזרח תיכון ללא נשק גרעיני

אלמונים התנקשו בחייו של המדען מוחסן פחריזאדה ביום שישי האחרון בקרבת טהראן. שירותי הריגול של ישראל כינו את הנרצח "אבי תוכנית הגרעין האיראנית". הוא אף "סומן" בעבר במסיבת עיתונאים שערך ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הפגנה בכיכר הבימה בתלאביב ב-2012 נגד איומי המלחמה של ממשלת נתניהו (צילום: אקטיבסטילס)

בעקבות הרצח אמר גורם ישראלי בכיר ל"ניו יורק טיימס", כי ישראל תמשיך לפעול נגד תוכנית הגרעין האיראנית "ככל שיידרש". הבכיר הישראלי, שלפי העיתון האמריקאי היה מעורב במשך שנים במעקב אחר המדען, הוסיף כי שאיפותיה של איראן להשיג נשק גרעיני הן איום על שלום העולם, ולכן "צריך להודות לישראל" על ההתנקשות במדען.

על שבח עצמי זה אמרהה ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת): "המבצעים חיסולים ומדברים על שלום הם מחרחרי מלחמה. זו תוכנית הפעולה שגיבשו הנשיא היוצא דונלד טראמפ, ראש הממשלה נתניהו ויורש העצר מוחמד בן סלמאן לחודשים שנותרו עד השבעת הנשיא החדש ביידן. הסלמה זו מסכנת את כלל עמי האזור".

למחרת הרצח באיראן הודיע הפנטגון כי הוא מחזיר את נושאת המטוסים "נימיץ" למזרח התיכון. בוושינגטון התחכמו: "זה חכם להיות בעלי יכולות הגנה נוספות באזור כדי להתמודד בכל מצב". אך תחת ממשל טראמפ הגוסס שסיסמתו "תמות נפשי עם פלישתים", הפרובוקציה עלולה להדרדר להתקפה רבתית. למי היה נחוץ החיסול? למי נחוצה כעת מלחמה? התשובה ברורה: לא לעמי האזור. הגיעה העת לקדם מדיניות שקולה ואחראית המסוגלת לחלץ עשרות מיליונים ממעגל המוות וההרס: פירוז המזרח התיכון כולו – לרבות ישראל – מנשק גרעיני.

הרשימה עומדת להתפרסם בשער של גיליון השבוע של "זו הדרך"