דיון של חד"ש סטודנטים באונ' תל-אביב: ככה נראית שגרת הכיבוש

תא חד"ש סטודנטים באוניברסיטת תל-אביב מזיון למפגש שיתקיים מחר (רביעי) תחת הכותרת "ככה נראית שגרת הכיבוש". המפגש והדיון בהשתתפות יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי של הכנסת, ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת)  ופעיל בארגון שוברים שתיקה.

2018-03-20_201733

שוברים שתיקה הינו ארגון של חיילים וחיילות משוחררים האוספים עדויות של חיילים אשר שירתו ביחידות צה"ל השונות במהלך האינתיפאדה השנייה ועד היום. חיילים המשרתים בשטחים הכבושים מאז תחילת האינתיפאדה השנייה עדים ואף נוטלים חלק בפעילות צבאית אשר שינתה ומשנה אותם ללא היכר. מקרים של התעללות, ביזה והשחתת רכוש הפכו זה מכבר לנורמה אך זוכים להצדקה מנימוקים ביטחוניים או על-ידי סיווגם כ"מקרים חריגים".

מן העדויות עולה תמונה חמורה של אופי הפקודות בכלל ואופי הוראות הפתיחה באש בפרט. בעוד מציאות זו, המוכרת לחיילי ומפקדי צה"ל, מתנהלת בחצר האחורית של מדינת ישראל, החברה הישראלית ממשיכה לשתוק ולהכחיש את הנעשה בשמה. חיילים משוחררים אשר חוזרים לחיים האזרחיים מגלים את הפער בין המציאות שפגשו בשטחים לבין השתיקה בחברה הישראלית. על מנת לחזור ולהיות חלק מהחברה הישראלית החיילים נדרשים להתעלם מהמציאות שלמדו להכיר. שוברים שתיקה משמיעים את קולם של חיילים אלו כדי להביא את החברה הישראלית להכיר במציאות שהיא יצרה. כאמור, הפגישה תתקיים מחר, יום רביעי , 21 במארס, 18:00, בבניין גילמן אולם 281, אוניברסיטת תל אביב.