דיון עם ח"כ דב חנין על לקחי פועלם של ברני סנדרס וג'רמי קורבין

דיון עם ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) על לקחי פועלם של מועמד המפלגה הדמוקרטית ברני סנדרס ומנהיג הלייבור הבריטי ג'רמי קורבין יתקיים מחר (שלישי) בתלאביב.

על הרצאתו מסר ח"כ חנין "שנת 2017 הסתיימה, ושנת 2018 כבר החלה. במבט לאחור זו הייתה שנה של קשיים ובעיות, בישראל ובעולם. אבל זו גם הייתה שנה שחידדה כמה גדולים האתגרים וכמה רבות האפשרויות לשינוי שניצבות בפנינו. אפילו בארה"ב תחת טראמפ, יש התפתחויות מעודדות. למשל, הקמפיין הציבורי הסוחף בעד מערכת בריאות ציבורית, שמוביל הסנאטור ברני סנדרס. רק לפני קצת יותר משנה, כשהתמודד בפריימריז, הצביעו עבורו 13 מיליון אמריקאים, רבים מהם צעירים. ואילו בבריטניה, בחירתו המפתיעה של הסוציאליסט ג'רמי קורבין לראשות מפלגת הלייבור הובילה להצטרפות 150 אלף חברים חדשים למפלגתו, אותה הוביל לאחד ההישגים הגדולים בתולדותיה, בבחירות שהתקיימו לפני חצי שנה".

2018-01-01_194322

לדברי חנין בחינת הניסיון של סנדרס וקורבין "מלמדת אותנו שיעור חשוב על בנייה של כוח שמאלי בימינו. איך הם עושים את זה? קודם כל עם מסר, שכמה שהוא פשוט ככה הוא מהפכני: שלא רק מגיע לכולנו לחיות בחברה שבה הצרכים שלנו, של המוני בני האדם, חשובים יותר משורת הרווח של איזה תאגיד או בעלהון, אלא שחברה כזו היא גם אפשרית. והיא אפשרית אם נתארגן וניאבק למענה ביחד"

עוד הדגיש חנין ש"שנת 2018 צריכה להיות שנה שבה נלמד את הניסיון הזה ונתרגם אותו לפעילות אמיתית גם אצלנו בישראל. בואו לשיחה איתי השבוע בתלאביב, כדי לחשוב ביחד איך תיראה דמותו של שמאל סוציאליסטי כזה בתנאים שלנו בארץ"כאמור, הפגישה תתקיים מחר בשעה 20:00, במשרדי קרן רוזה לוקסמבורג בתלאביב (שדרות רוטשילד 11, קומה שנייה), באירוע שמאורגן בידי תנועת "עומדים ביחד".

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/2009697469287256/