דיון מתוח בהשתתפות נתניהו בוועדה המיוחדת למיגור האלימות בחברה הערבית

דיון חריף התפתח היום (שני) בוועדה המיוחדת למיגור האלימות בחברה הערבית התכנסה שדנה בתכנית הממשלה לטיפול בנושא. בדיון הוועדה השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת יריב לוין, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה וסגן השר במשרד ראש הממשלה פטין מולא. בפתיחת דבריו בדיון הוועדה אמר נתניהו: "אני מברך על הישיבה הזו. אני רואה את עצמי כראש הממשלה של כל אזרחי ישראל ואתם יודעים את זה, לפחות חלק יודעים את זה. בדקתי מה עשו הממשלות בראשותי מבחינת הקצאת משאבים לצמצום פערים, ומצאתי שמ-2010 ההקצאות שלנו עולות על כל מה שהוקצה על ידי ממשלות קודמות ב-60 השנים שקדמו לכך ובהיקפים גדולים".

ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) שהשתתפה בישיבת הוועדה מסרה: "כמה צביעות של נתניהו ושריו. הם לא התעניינו באלימות בחברה הערבית כשעשרות נרצחו. רק כאשר יצאנו במחאה חסרת תקדים, בהובלת וועדת המעקב והרשימה המשותפת, וחסמנו את כביש שש רק אז הוקמה וועדה לטיפול בנושא. נתניהו הוא חלק מהבעיה. לא חלק מהפתרון. נתניהו דיבר בישיבה על דיון שהשתתף בו בעבר בנושא אלימות בחברה הערבית. הוא אמר שכאב האישה השכולה שדיברה בוועדה כל כך נגע בו שהוא החליט באותו רגע להתגייס להיאבק בנושא. הבעיה היא שהדיון הזה התקיים לפני שמונה שנים. הוא היה ראש ממשלה אז. ובינתיים מספר הנרצחים רק עולה".

ח"כ יוסף ג'בארין הוסיף "ישיבת הוועדה למיגור הפשיעה בחברה הערבית מספרת את הסיפור כולו. שוב הוצגה תכנית מנותקת תוך התעלמות מהנהגת הציבור הערבי. עוד הופרחו באוויר הרבה סיסמאות, כולל אמירות גזעניות על 'התרבות הערבית', בלי תקציב מובטח ובינתיים מרחץ הדמים נמשך ברחובות שלנו, אל מול אותה פטפטת של הממשלה". "נמשיך במאבק", הדגיש.

לקראת ישיבת הוועדה, תקף הבוקר ח"כ סאמי אבו שחאדה (בל"ד הרשימה המשותפת): “נתניהו מנסה לפרק את הרשימה המשותפת". בריאיון שהעניק לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ברשת ב’, טען חבר הכנסת מבל"ד כי ראש הממשלה מנסה לבצע חלוקה לערבים "טובים"שלדבריו מקבלים את כל מה שהוא עושה – לבין ערבים "רעים". "כל מי שלא יקבל את מה שהמדינה עושה יצטייר כקיצוני", הוסיף. לדבריו, נתניהו לא באמת מעוניין במיגור הפשיעה.

"הוא לא ראש ממשלה חדש, והפשיעה בחברה הערבית היא האתגר הגדול ביותר של החברה שלנו ב-20 השנים האחרונות", הדגיש והוסיף, כי הוא מצפה מיו”ר הוועדה למיגור הפשיעה בחברה הערבית, ח"כ מנסור עבאס, להציג את התוכנית שעליה עבדו בוועדה במשך שנה וחצי, כדי שתשמש בסיס לתוכניות הבאות.