דיון חירום בירושלים: המאבק נגד הפינוי של קהילת חאן אל-אחמר

דיון חירום בירושלים יתקיים מחר (שני) ובמרכזו: המאבק נגד הפינוי של קהילת חאן אלאחמר. זאת, לאחר שבג"ץ אישר את הגירוש של שבט הג'האלין מכפרם חאן אלאחמר בשטחים הפלסטינים הכבושים.

2018-06-17_193529

כאמור, הדיון יתקיים מחר, בשעה 20:00, באםבאלה (רחוב ינאי 3 , ירושלים), בהשתתפות פעילים ומומחים על הרקע לפינוי, ועל המאבק לגורל הכפר. "נצפה יחד בווידאו של תושבים מדברים על מצבם, ונדון עם אנשי שטח על ההשלכות המיידיות וארוכות הטווח של ההחלטה, על ההקשר הרחב שלה, ועל דרכים להצטרף למאבק", מסרו המארגנים.
בדיון ישתתפו אלון כהןליפשיץ מעמותת 'במקום' שישוחח על ההקשר התכנוני והחברתי שבו מתקיימים החלטת ההריסה והמאבק בה; ונווה ברשירה, שפועל יחד עם התושבים והארגונים הישראליים והבינלאומיים במקום, יספר על המאבק ועל האופנים לסייע לו ולחבור אליו.
הערביםבדואים שמתגוררים בחאן אלאחמר גורשו מערד לפני 70 שנה והתמקמו מחדש בגדה המערבית. כבר שנים רבות שממשלות ישראל מנסות לפנות אותם כדי להשתלט על הרצועה שבין ירושלים לשכם, ולאפשר את התרחבותם של מעלה אדומים וכפר אדומים. קהילת הג'האלין בחאן אל אחמר מנהלת מאבק נגד צווי הריסה של בתיה ואיסורי בנייה של מבנים ציבוריים החל מ-2009. ארגונים ופעילים מישראל ומהעולם הצטרפו למאבקם נגד העקירה. האיחוד האירופי הביע את התנגדותו לפינוי בטענה שמדובר בעקירה כפויה שמנוגדת לדין הבינלאומי.

לפני שבועיים אישר בג"ץ למדינה להרוס את כפר הג'האלין בחאן אלאחמר, כאשר דחה עתירות שהוגשו על ידי תושבי הכפר ועלידי הורים של תלמידי בית הספר שמגיעים מקהילות סמוכות. כעת עומדים בפני סכנת הריסה ממשית ומיידית בתי הכפר ובית הספר האקולוגי שבכפר, שהוא האפשרות החינוכית היחידה עבור 165 תלמידים ותלמידות מהאזור. ככל הנראה, הגירוש מתוכנן להתבצע בחודש יוני.

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/465326897257068

עוד בנושא בעמוד השער של גיליון "זו הדרך" האחרון:

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2018/06/G23_2018.pdf