דיון בתל-אביב עם פרופ' בן-עמוס: האם אפשר לציין אחרת את יום הזיכרון?

תנועת לוחמים לשלום, בשיתוף פורום המשפחות השכולות, מקיימת מדי שנה את טקס יום הזיכרון הישראליפלסטיני. בערב זה מתכנסים יחד ישראלים ופלסטינים על מנת לזכור את קורבנות האלימות בשני הצדדים ועל מנת להזכיר שהמלחמה אינה גזירת גורל. ביום רביעי הקרוב יתקיים מפגש בתלאביב תחת הכותרת "האם אפשר לציין אחרת את יום הזיכרון?" בהשתתפות פרופסור אבנר בןעמוס.

2017-04-24_195623

מלוחמים לשלום נמסר "שלקראת הטקס המתקרב, נקיים מפגש לומדים לשלום בו יספר פרופסור בןעמוס על תהליך עיצוב הזיכרון הקולקטיבי הישראלי באמצעות טקסים וימי זיכרון, וידבר על האפשרויות לנסות ולעצב זיכרון אלטרנטיבי. כמו כן, נקיים דיון פתוח על מקומם של הנצחה וזיכרון כגורמים המאפשרים הכרה וסולידריות". לאחר ההרצאה ייערך פאנל עם חברים ישראלים ופלסטיניים בתנועה ובפורום המשפחות השכולות.

בןעמוס הוא פרופסור חבר בבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב. מחקריו עוסקים בהיסטוריה של ריטואלים פוליטיים, בעיצוב הזיכרון והתודעה הלאומיים ובהוראת ההיסטוריה והאזרחות. בנוסף, הוא פעיל חברתי ותיק, היה ממקימי פורום דוקיום בנגב לשוויון אזרחי, והינו חבר הנהלת הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל. כאמור, המפגש יתקיים ביום רביעי הקרוב, 26 באפריל, בשעה 20:00, בקרן רוזה לוקסמבורג, שד' רוטשילד 11, קומה 2, תל אביב. הכניסה חופשית.