דיון בוועדת החינוך של הכנסת על מנהלת בי"ס שתמכה בבתה סרבנית כיבוש

ועדת החינוך של הכנסת קיימה אתמול (שני) דיון חירום, לבקשתו של ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), ענת ברקו (ליכוד) ואיתן ברושי (עבודה), בעניין איריס גור, מנהלת בית הספר שקיימה פעילות ציבורית למען שחרורה של בתה – נועה גור גולן שישבה תקופה הארוכה בכלא הצבאי בגלל סירובה לשרת בצבא כיבוש. בדיון הסוער הוצאו שני חברי כנסת מן האולם: יוסף ג'אברין מחד"ש – הרשימה המשותפת ומיכל רוזין ממרצ.

2017-12-05_221243

איריס גור בעת הפגנה למען שחרור ביתה מהכלא הצבאי (צילום: מסרבות)
בעקבות הפרסום ב"ישראל היום", המנהלת הוזמנה לברור במשרד החינוך שם ביקשו לוודא כי "המסרים הללו אינם עברו לילדים בבית הספר".  יו"ר התנועה הפשיסטית "אם תרצו" הועמדת בראש "צייד המכשפות", מתן פלג, מסר כי קיבל את התלונה על המנהלת מעודדת הסרבנות בעמוד הפייסבוק של התנועה הוסיף כי "מציאות בה אנשי חינוך המקבלים את משכורתם מכספו של משלם המיסים הישראליים, בוחרים לצפצף על החוק ולעודד סרבנות היא בעיה חמורה. טוב עשתה הכנסת שבחרה לקיים דיון על נושא כה חשוב. אנו קוראים לשר בנט ולראשי משרד החינוך להתעורר ולזמן לשימוע את המנהלת הסוררת. לתופעת הסרבנות ולעידודה, אין מקום בבית ספרנו".

איתן ברושי (המחנה הציוני), יוזם הדיון, ציין: "היום יש ירידה במוטיבציה וירידה בבחירת ביחידות הקרביות. בשנים האחרונות הצבא הפך להיות מצבא העם לצבא חצי העם. בוגר מערכת החינוך יש לו שני מבחנים – הזכות לבחור ולהיבחר והחובה להתגייס לצה"ל, ותפקיד מערכת החינוך להביא את הדמות של הבוגר לפסגה הזאת. לכן זה כל כך חשוב מיהו המחנך ומיהו המורה".

ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת), הגיב בחומרה והדגיש: "אני רואה בחומרה דיון של ועדת כנסת שעוסק ברדיפה פוליטית של אנשים על עמדותיהם. גם עובד הוראה יכול לפרסם עמדות בפייסבוק. אנחנו לא רוצים לראות את המקום שכל עובדי ההוראה פיותיהם סתומים. יש מקום שיש בו קריאה לסרבנות – בישיבות חרדיות, ישיבות הסדר ועוד".

 

כתבה עם נועה גור גולן על סירובה לשרת בצבא כיבוש: