דיון בבג"ץ בדרישה לגרש את גאוטו המואשם בפשעים נגד האנושות בארגנטינה

תאודורו אניבל גאוטו, החשוד בפשעים נגד האנושות בארגנטינה: חטיפה, עינויים, ורצח בתקופת הדיקטטורה הצבאיתשוהה מזה שנים בארץ. מחר, ראשון, יתקיים דיון בבג"ץ בעתירתו של העיתונאי שלמה סלוצקי בדרישה מהממשלה לפעול להסגרתו לארגנטינה, על מנת להיחקר ולהישפט על מעשיו. סלוצקי מסר: גאוטו נכנס לישראל במרמה וכאן הוא מקבל מקלט, תמיכה כלכלית, והגנה משפטית של הממשלה.

2017-12-09_165405

"מבוקש: תאודורו אניבל גאוטו" (כרזה שהפיצה ממשלת ארגנטינה)

יצוין שגאוטו חשוד, בין היתר, ברצח בן משפחתו של סלוצקי, הרופא סמואל ליאונרדו סלוצקי. לדבריו "חשוב לנו שצדק יעשהכי חשוב לנו שישראל לא תהפוך למקלט לפשעים נגד האנושות". העותר קרא להשתתף בדיון שיתקיים מחר בשעה 10:30 בבית המשפט הגבוה לצדק, רחשערי משפט קריית בןגוריון, ירושלים.

בשבוע שעבר פורסם ב"זו הדרך" ששגרירות ישראל בבואנוס איירס מסרבת לקבל משלחת של יהודים – פעילי זכויות אדם, הדורשים להסגיר את איש מודיעין לשעבר המואשם בפשעים נגד האנושות ושמצא מקלט בארץ. לפני שלוש שנים נחשף כי אדם בשם תאודורו גאוטו – אשר מואשם בפשעים נגד האנושות שבוצעו בעת שירת באחד ממחנות הריכוז האכזריים ביותר שם נמלט לישראל וחי כאן תחת השם "יוסף כרמל".

למרות מאמצים גדולים להסגירו לאורך השנים האחרונות, שכללו פניות ליועץ המשפטי לממשלה, לפרקליטות המדינה ולשר הפנים – לאחרון בבקשה שיורה על ביטול אזרחותו של גאוטו, לאחר ששיקר במסמכי ההגירה שלו – ממשלת ישראל עדיין מסרבת לשתף פעולה. לאחר מיצוי כל ההליכים החוקיים האחרים הוגשה ביוני אשתקד עתירתו של סלוצקי לבית המשפט העליון אשר דורשת לחייב את המדינה לפעול להסגרתו.

לקבלת מידע נוסף:​​ juicioagautoenisrael@gmail.com