דורשים סיוע חירום: עובדי ענף התרבות והמפיקים יקיימו עצרת מחאה בכיכר רבין

עולם התרבות במצוקה קשה עקב משבר הקורונה ואנשי תרבות, בהם מוזיקאים, שחקנים, סטנדאפיסטים ועובדי במה החליטו לצאת למאבק למען פרנסתם ועתידם המקצועי.

אמש (רביעי) פורסמה עצומה מקוונת של איגוד האמרגנים והמפיקים קוראת לראש הממשלה בנימין נתניהו "לא לכבות את האור" על הענף. המחאה תימשך הערב בהפגנת ענק שתתקיים בכיכר רבין בשעה 19:30. בהפגנה לא יתקיימו הופעות והיא תתנהל על פי הנחיות המשטרה.

"יותר מ-150 אלף מובטלים מתעשיית התרבות והאירועים ללא אסטרטגיית יציאה", נאמר בעצומה עליה חתמו אלפים רבים. "אנחנו הטכנאים, המפיקים, הברמנים, הבמאים, המאבטחים, האמנים, הנגנים, עובדי הניקיון, בעלי מועדונים ואולמות, הנהגים וכל מי שאחראי לשמור על השפיות הלאומית. היינו הראשונים להסגר ונהיה האחרונים לשוב ולעבוד. התרבות הישראלית על כל גווניה תמיד הייתה שם לעזור בעת צרה, אם זה במקלטים, בבתי החולים ובכל רחבי הארץ, היום אנחנו אלו שבצרה ומבקשים ממך לעזור". מארגני ההפגנה דורשים מנתניהו תוכנית כלכלית המבוססת על מענקי חירום שתחלץ את התעשייה מהמשבר ותציל אותה מקריסה. בין החותמים: אביב גפן, עברי לידר, עדן בן זקן, שלום חנוך, שלמה ארצי, יהודה פוליקר, משה פרץ, מתי כספי, ישי ריבו, אביתר בנאי, אהוד בנאי, מוש בן ארי, ריטה, הראל סקעת, ליאור נרקיס, קובי פרץ, עדן חסון, חוה אלברשטיין ועוד.

יצוין שאיגודי היוצרים, העובדים והשחקנים פנו היום למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב בבקשה להחזיר את תעשיית הקולנוע והטלוויזיה לעבודה. "יצירות הקולנוע והטלוויזיה הינן חיוניות והוכח שיש להן דרישה לבריאות נפשם של תושבי ישראל בשעות משבר אלו", נכתב. "עלינו למצוא את הפתרונות להניע את גלגלי התעשייה כפי שנעשה באולפני החדשות". לדברי האיגודים שמייצגים כ-10 אלף משפחות, "אנו יכולים לעמוד בתנאי התו הסגול, אך יש התאמות חשובות שנובעות מאופי התעשייה וההתנהלות על סט צילומים של קולנוע וטלוויזיה".

לחתימה על העצומה