דורשים לסיים חטיפות והוצאות להורג בלוב

על האו"ם לנקוט בסנקציות ולפעול למתן הדין, אף באמצעות בית הדין הפלילי הבינלאומי כדי להביא בדחיפות לסיום חטיפות, עינויים, הוצאות להורג ללא משפט והפרות זכויות אחרות שחלקן מהוות פשעי מלחמה ומבוצעות על ידי כוחות יריבים בלוב. כך עולה מהמסמך "התדרדרותה של בנגאזי לכאוס: חטיפות, הריגות ללא משפט והפרות אחרות" השופך אור על סדרה של התעללויות נוראיות שבוצעו מאז מאי 2014 בידי כוחות משני הצדדים: מצד אחד מועצת השורא של מהפכני בנגאזי, קואליציה של מיליציות איסלאמיות וקבוצות חמושות, ומצד שני כוחות הנאמנים לקמפיין 'מבצע כבוד' של גנרל חליפה חפתר. המסמך פורסם בשבוע שעבר על ידי הארגון הבינלאומי לזכויות אדם "אמנסטי".

2015-02-01_205456

 

 

"בחודשים האחרונים, מתקפות נקמה בידי כוחות יריבים בעיר ממשיכות להסלים ובנגזי מתדרדרת לכאוס ולאנרכיה. העיר שוסעה בידי האלימות שמנהלות קבוצות יריבות ותומכיהן בחיפוש אחר נקמה", אמרה חסיבה חאדג' סהראווי, סגנית מנהל הסניף המזרח תיכוני של אמנסטי אינטרנשיונל. היא הוסיפה "אם הקהילה הבינלאומית לא תציג נכונות לחקור פשעי מלחמה ולהעמיד את האחראים לדין, מעגל ההפרות וסבל הקורבנות יחמיר. האווירה של חסינות מעונש בצירוף חוסר בשלטון חוק חייבים להיגמר".

אמנסטי אינטרנשיונל קרא למועצת הביטחון של האו"ם להחיל סנקציות, כולל איסורי מסע והקפאות נכסים כנגד המעורבים בהפרות זכויות האדם והחוק הבינלאומי – זאת לפי החלטה 2174 שאומצה באוגוסט 2014. הארגון קרא גם לבית הדין הפלילי הבינלאומי, אשר יש לו סמכות שיפוטית על פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות שמבוצעים בלוב להרחיב את חקירותיו: עד עכשיו, בית הדין הפלילי הבינלאומי חקר רק פשעים שבוצעו בזמן ההתקוממות והעימות החמוש ב-2011. יצוין שיותר מ-260 אנשים – אזרחים ולוחמים נעלמו בבנגאזי בין יוני לנובמבר 2014, זאת לפי אגודת הסהר אדום הלובית.
עוד בנושא:

http://www.amnesty.org.il/?CategoryID=183&ArticleID=1786

 

לדו"ח המלא באנגלית (42 עמודים):

http://www.amnesty.org.il/_Uploads/dbsAttachedFiles/Benghazi_s_descent_into_chaos.pdf