דורשים למנוע פיטוריהם: עובדי תכנית קרב מחו ברחבי הארץ ויפגינו במרכז ת"א

עובדי תוכנית קרב ממשיכים להפגין גם הבוקר (שני) הם מחו בתשע ערים ברחבי הארץ בדרישה להקצות את התקציבים שיאפשרו את המשך פעילויות ההעשרה שהם מספקים למאות אלפי תלמידים בפריפריה החברתית כלכלית של ישראל.

עובדי ההוראה הפגינו מול הכנסת ועשרות עובדי תכנית קרב מאשדוד הפגינו בצומת התחנה המרכזית בעיר. מחאות נוספות נערכו בבאר שבע, נתניה, צומת טמרה, נהריה, שדרות, וצומת גומא.

יצוין שההסתדרות הודיעה אמש כי תכריז על סכסוך עבודה של תומכי מערך החינוך, בהם סייעות, אבות בית ומזכירות  ואלו לא יפתחו את שנת הלימודים בעוד כשבועיים. זאת, כחלק מהמאבק למניעת פיטורי כ-4,000 עובדי תכנית קרב, בשל היעדר תקצוב ממשלתי. במכתב שהעביר יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל ברטל ליו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעיןמכביםרעות, חיים ביבס, כתב: "אטימות הדרג המנהלי במשרדי החינוך והאוצר, זועקת לשמים. במידה ולא ייפתר משבר עובדי תכנית קרב, עובדי מערך החינוך, הכוללים סייעות, אבות בית, מזכירות ותומכי חינוך, לא יפתחו את שנת הלימודים התשפ"א".

עוד כתב יו"ר הסתדרות המעו"ף: "עובדי תכנית קרב להעשרה, "תקועים" במאבק פוליטי על אישור תקציב המדינה. מנכ"ל משרד החינוך ומנכ"לית משרד האוצר, אינם סבורים כי 4,000 עובדים ועובדות, אשר פעילותם נדרשת לתלמידי הפריפריה, הם נושא חשוב דיו על מנת שיוכלו להקדיש מזמנם ולמצוא פתרון יצירתי, למרות החלטות והפצרות כבוד השופט בבית הדין לעבודה".

בית הדין לעבודה הקפיא כבר פעמיים את הליך פיטורי אלפי עובדי תכנית קרב, ודרש מהדרגים הבכירים במשרדי הממשלה ובהסתדרות לקיים דיונים בנושא. עו"ד ברטל תמה במכתבו, על כך שמשרד החינוך הוציא קול קורא לרשויות המקומיות, לפעול באמצעות ספקים כדי להעסיק עובדי חינוך לקראת שנת הלימודים הקרובה, תוך התעלמות מעובדי תכנית קרב המיומנים, שחלקם עובדים בתחום זה כבר שנים.

תכנית קרב היא תכנית חינוכית שפועלת למעלה מ-25 שנה ומספקת שיעורי העשרה, במהלך יום הלימודים, למאות אלפי תלמידים בבתי ספר ובגני ילדים ב-125 רשויות בארץ, בעיקר בפריפריה. בין היתר, שיעורי אמנות, מוזיקה, איכות הסביבה, מדע, טכנולוגיה, קולנוע, תיאטרון ומיומנויות חיים.

יו"ר ועד עובדי קרב, אורלי לוי, אמרה כי מדובר בהצלת ילדי הפריפריה. "העתיד שלנו והעתיד של חינוך ילדי הפריפריה בידיים של השר יואב גלנט" הדגישה. "דבר אתנו ותציל את חינוך ילדי הפריפריה. אנחנו 3,800 עובדים לפני פיטורים, 3,800 משפחות שממתינות כבר שבועות לפגישה עם שר החינוך", הוסיפה.

ההפגנה ביום רביעי בפייסבוק:

https://he-il.facebook.com/events/1197030857323937