דורשים לגרש חשוד בפשעים נגד האנושות בארגנטינה שקיבל מקלט בישראל

חשוד בחטיפה, עינויים ורצח של אזרחים ארגנטיניים בתקופת הדיקטטורה הצבאית בארגנטינה נמלט ממשפט בארצו וקיבל מקלט בישראל, בהסתמך על חוק השבות, וזאת למרות שהוכח שלא עמד בקריטריונים לעלייה וקבלת אזרחות לישראל. אניבל תאודורו גאוטו, או בשמו הישראלי יוסף כרמל, שיקר בהצהרה בשבועה והסתיר גם את ההליכים נגדו בשל מרמה נגד הבנק המרכזי של ארגנטינה בו עבד, בעוד שישראל נמנעה מלהסגירו למשפט גם כשהוצא נגדו צו אינטרפול.

2015-07-27_192556

כרזה של משרד המשפטים של ארגטינה: אניבל תאודורו גאוטו דרוש לחקירה

עשרות כבר חתמו על עצומה מקוונת של אזרחים הדורשים להסגירו לארגנטינה. בעצומה נאמר "מי שמודעים לנזק המוסרי והתדמיתי שדבר שנוכחותו של גאוטו גורמת לישראל, שמחנו לשמוע שמשרד הפנים מתכונן להעביר את הפרשה לגורמים משפטיים, כדי שתיבחן אפשרות העמדתו של גאוטו למשפט בישראל בשל כניסתו לישראל, קבלת אזרחות והטבות אחרות מהמדינה במרמה, דבר שעשוי להביא גם להוצאתו לישראל ולחקירתו והעמדתו לדין בארגנטינה, כפי שאירע עם שותפיו, שנידונו למאסרי עולם ועונשים כבדים אחרים". אלא שלאחר כחצי שנה משידור כתבת התחקיר בנושא של שלמה סלוצקי בערוץ 1 מתברר שהמשרד לא עשה כל צעד בנידון, "מה שמכרסם באפשרות להציג מדינת חוק מתוקנת בפני מבקריה של ישראל בחו"ל, ומקל על הטמעת הגרסה של שותפות והגנה שמדינת ישראל נותנת לפושע אניבל גאוטו".

עוד נכתב בעצומה "אנו מוחים על הסחבת ודורשים משר הפנים, הממונה גם על מנהל האוכלוסין, לנקוט באמצעים על מנת להאיץ את מיצוי ההליכים נגד גאוטו, ששם לקלס את חוק השבות שנוצר לצורך הגנה על זכויות אדם, על מנת בעצמו לברוח ממתן דין על הפרת זכויות אדם וביצוע פשעים נגד האנושות בארגנטינה. אי נקיטת אמצעים ואי מתן להם פומבי יאלץ אותנו לנקוט באמצעי מחאה וחיפוש צדק אחרים, שכאזרחים נראים לנו שחייבים להיות מיותרים במקרה זה, הן מבחינת הצדק והן מבחינת ההיגיון.

לתחקיר המלא ששודר בערוץ 1 (27 דקות, בעברית):

 

לעצומה המקוונת:

http://www.atzuma.co.il/fueragauto