דורשים לבטל את פיטוריהם של 40 מורים בסדנאות לאמנות של מוזיאון ת"א

ראש העיר ת"א-יפו, רון חולדאי, הודיע לפני מספר חודשים על כוונתו לסגור את סדנאות מאירהוף לאמנות של מוזיאון תל אביב ועל פיטוריהם של עשרות מורים. בעקבות המחאה הציבורית מכתבי השימוע לקראת פיטורין של 40 מורי המוזיאון נדחו – אבל רק באופן זמני. לדברי פעילי המאבק נגד סגירת הסדנאות "האיום בפיטורין לא חלף, ולכן אנו מבקשים את עזרתכם. אנא פנו להנהלת המוזיאון וטניה כהן עוזיאלי ולחולדאי, יושב ראש מועצת המנהלים של המוזיאון, כדי שיחזרו בהם מן ההחלטה האומללה, אשר התקבלה בשיא תקופת הקורונה בעקבות תנאים ומצב חירום מיוחד, שאינם תקפים עוד".

מחאה נגד סגירת סדנאות לאמנות של מוזיאון תל-אביב, יולי 2020 (צילום: מטה מאבק)

 

עוד שאלו אנשי מטה המאבק "מה עומד מאחורי ההחלטה התמוהה לסגור מרכז חינוכי-אמנותי יחיד מסוגו, שפעל במשך 50 שנה, ולהותיר את העיר ואת תושביה הצעירים והמבוגרים ללא חינוך מוזיאלי מקצועי לאמנות ואת המורים המקצועיים ללא מקור פרנסה?".

יצוין שמנהלת המוזיאון כהן עוזיאלי בישרה למורים בפגישת זום על ההחלטה לסגור סופית ולפטר את כל המורים והסבירה את המהלך הפוגעני בכך ש"המציאות של התחלואה, הסגר, המגבלות על המשק ועל פעילות המוזיאון אינה מאפשרת לה לתכנן ולקבל החלטות לגבי קיום הפעילות ולכן אין לה ברירה".

אך מציאות זו השתנתה ללא הכר, המשק נפתח כמעט כליל, פעילות המוזיאון חוזרת בהדרגה לשגרה על פי התו סגול. "מגמת השליטה בתחלואה מאפשרת בחינה מחדש של המציאות וניתן לקיים את מפעל החינוך הוותיק של המוזיאון בתוך המוזיאון וגם במבנה הקודם ברחוב דובנוב אשר עומד מיותם רוב ימות השבוע. פתיחת שנת הלימודים הבאה מתחילה בנובמבר 2021 עוד חצי שנה, שזה בהחלט זמן סביר להתכונן ולתכנן את הפעילות גם אם מצומצמת יותר בשלב ראשון תוך ניסיון למנוע את הסגירה הסופית ואת הפיטורין ולהשיב לתושבי העיר את המגיע להם".

 

פעילי המטה מבקשים לשלוח הודעות תמיכה במאבקם ובדרישה למנוע את סגירת הסדנאות לחינוך המוזיאלי לאמנות:

לשכת ראש העיר רון חולדאי: 03-7244400

mayor@telaviv.gov.il

לשכת מנהלת המוזיאון טניה כהן עוזיאלי, 03-6077026

TaniaC@tamuseum.com

 

עוד בנושא: https://www.facebook.com/savetlvart