דורשים חתימה על הסכם קיבוצי: עובדי 'זאפ גרופ' הפגינו מול משרדי קרן אייפקס

עשרות עובדי "זאפ גרופ" הפגינו הבוקר (חמישי) מול משרדי קרן אייפקס במרכז תל-אביב, במחאה על גרירת רגליים מצד הנהלת החברה במו"מ לחתימת הסכם קיבוצי ראשון שיסדיר את תנאי העסקתם.

אסיפת עובדי "זאפ גרופ" בעת המאבק לחתימה על ההסכם הקיבוצי (צילום: ועד עובדים)

 

"זאפ גרופ" שבבעלות קרן אייפקס הבריטית וכ-300 עובדיה עוסקים בשירותי פרסום אינטרנטיים. לפני כשנתיים התאגדו העובדים בהסתדרות ומאז מצוי ועד העובדים במו"מ מתמשך מול ההנהלה, במטרה להגיע להסכמות ולחתימה על הסכם קיבוצי שישפר את תנאי עבודתם וביטחונם התעסוקתי.

בחודש פברואר האחרון הגיעו הצדדים להסכמות, אך למרות זאת הוסיפה ההנהלה לגרור רגליים ולמשוך זמן ונמנעה מלחתום על ההסכם. עם פרוץ משבר הקורונה, הקפיאו הצדדים את המגעים לחתימה על הסכם. "ועד העובדים נהג באחריות בתקופה זו ואף אפשר לחברה להוציא עובדים לחל"ת ולבצע פיטורים, ללא הערמת קשיים בנושא", כפי שנמסר מההסתדרות.

עתה, ביקשו ועד העובדים וההסתדרות לחדש את הצעדים לחתימה על ההסכם, ואף הציעו מספר פשרות "הלוקחות בחשבון את מצב המשק בתקופה זו", אך כולן נדחו ונתקלו בסירוב גורף על ידי הנהלת החברה. לאחר שמוצו כל האפשרויות, החליט הוועד לפעול ולממש את סכסוך העבודה שהוכרז בדצמבר אשתקד, ולצאת לצעדים ארגוניים במטרה לקדם את החתימה על ההסכם, ולהבטיח את ביטחונם התעסוקתי של העובדים בתקופה קשה זו.