דורשים דיון דחוף בפגרה של ועדת העבודה של הכנסת בעקבות הקטל הגובר בענף הבנייה

הדס תגרי, בשם הקבוצה למאבק בתאונות בניין, פנתה ליו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, ח"כ אלי אלולוף, בדרישה לקיים דיון דחוף בעקבות הקטל בענף הבנייה. לדבריה "מספר ההרוגים באתרי הבנייה בנסיקה וצעדי חירום אקוטיים נדרשים. הדיון נדרש בעקבות התדרדרות הנוספת במצב בטיחות העובדים באתרי הבנייה, ובצעדים הדחופים שעל משרד העבודה והרווחה לנקוט לשיפור המצב".

2018-08-26_193408

במהלך חצי הגמר גביע הטוטו בליגה הלאומית בין הפועל קטמון להפועל פתח תקווה, אוהדי הפועל קטמון החליטו להניף את השלטים: "קבלנים ועסקנים. די להרג הפועלים". אוהדי קטמון זוכרים את עשרות הפועלים שנהרגו מתחילת השנה בענף הבנייה ויוצאים כנגד האדישות של המדינה (צילום: הפועל קטמון)

כשבעה חודשים לאחר שהתקנות המאפשרות הטלתם של עיצומים כספיים נכנסו לתוקף ולאחר שבתקופה זו חזר משרד העבודה ופרסם הודעות לעיתונות בהן הכריז כי חילק לקבלנים למעלה מ-1300 הודעות על כוונות לחלק עיצומים בשווי עשרות מיליוני שקל פרסם המשרד לפני כשבוע כ-50 עיצומים שהוטלו בשווי של כ-1.5 מיליון שקל.

לדברי הכתבה שפורסמה בעיתון "כלכליסט" (22.8) "על פי הערכות" מרבית העיצומים נמחקו לאחר שקבלנים הגישו השגות לגביהם, "ואם הערכות אלה נכונות, הדבר מלמד על התנהלות לקוייה ביותר בהטלת העיצומים. כך או כך, מסתבר שמה שהוצג על ידי שר העבודה והרווחה לאורך השנה שעברה כפתרון הפלא שייצר הרתעה וישפר את בטיחות העובדים באתרי הבנייה נכשל כשלון חרוץ", הדגישה תגרי.

לדבריו "החמור מכל הוא שמשרד העבודה והרווחה השקיע בתקופה זו את כל משאבי כוח האדם שלו בהטלת העיצומים תוך זניחת פעילויות אחרות וקידום מהלכים חדשים. לפיכך לא רק שהעיצומים לא הועילו ליצירת הרתעה מפני הפרות בטיחות, אלא הם אף פגעו בהתנהלות האפקטיבית של מנהל הבטיחות. על כך מעידה העלייה המסחררת במספרי ההרוגים באתרי הבנייה מתחילת השנה – 28 עובדים ו-2 עוברי אורח לעומת 22 עובדים בפרק הזמן המקביל אשתקד".