דורשים ביטחון תעסוקתי: עובדי ECI קיימו בבנימינה הפגנה נוספת

עובדי ECI קיימו הבוקר (שני) בבנימינה הפגנה נוספת, שלישית במספר, מול ביתו של אלכס אוסשקין, בעלי חברת "חרמון מעבדות". ההפגנה התקיימה בתגובה לכוונת אוסישקין לרכוש את מעבדות קווליטק של ECI באופן שיפגע הן בעובדיה. במפעל עובדים כ-750 עובדים והיא עוסקת בתקשורת ורשתות. עובדי החברה התאגדו בהסתדרות בשנת 2016 ומועסקים תחת הסכם קיבוצי שהגיע לאחר מאבק ממושך.

הפגנת העובדים, הבוקר, בבנימינה (צילום: ועד עובדים)

בשבועות האחרונים התגלה לוועד העובדים בחברה כי מתקיימים מגעים בין הבעלים, חברת ריבון האמריקאית, לבין "חרמון מעבדות" במסגרתם מתוכננת "חרמון" לרכוש את מעבדת המפעל בכ-5 מיליון דולר. בעקבות כך לפני כחודש הכריזה ההסתדרות סכסוך עבודה אשר מאפשר לנקוט צעדים ארגוניים לשבות. רק לאחר הכרזת סכסוך העבודה, הובא נושא מכירת המעבדה לידיעת הוועד. ועד העובדים חושש מהרעה בתנאי העבודה ומיחס מתעמר במעבדות "חרמון", כתוצאה מהרכישה ומעבר העובדים בין החברות. בנוסף, ישנו חשש שהעובדים יפוטרו מיד לאחר ביצוע המכירה. על פי הדיונים שהתקיימו עד היום בנושא, לא ניתנה אף הבטחה מספקת לגבי עתידם וביטחונם התעסוקתי של העובדים שיושפעו מהמכירה, במידה ותצא לפועל.

לאחר שתי הפגנות ומספר צעדים נוספים שננקטו, בכוונת הוועד להמשיך ולהחריף את הצעדים. בנוסף, בכוונתו של ועד העובדים וההסתדרות לפעול להקמת ועד עובדים ב"חרמון מעבדות" במטרה לשפר את תנאי העבודה שם ולהבטיח תנאים ראויים במידה והעסקה תצא לפועל. בהפגנה, שנערכה ברחוב עץ הזית בבנימינה, מול ביתו של הונפו שלטים עליהם נכתב בין היתר: "קווליטק תעלה לך ביוקר", "מנהלי חרמון, קווליטק אינה במחירון", "עובדים, לא עבדים למכירה" ועוד.

סרטונים הפגנת העובדים, הבוקר, בבנימינה:

https://www.youtube.com/watch?v=OWEC0409tyA&feature=emb_logo

https://www.youtube.com/watch?time_continue=6&v=2IoKMgyIR9Q&feature=emb_logo