דו"ח של האגודה למען הלהט"ב: עלייה במספר הדיווחים על להט"בופוביה

דו"ח של האגודה למען הלהט"ב שפורסם היום (רביעי) מצביע על עלייה במספר הדיווחים על להט"בופוביה. ב-2019 התקבלו במרכז על שם ניר כץ 2,125 דיווחים על גילויי אפליה, שנאה או פגיעה על רקע זהות מגדרית או נטייה מינית. הנתון משקף עלייה של 36% בהשוואה ל-2018, אז התקבלו 1,557 דיווחים, בעוד שב-2017 דווחו 533 מקרים. בעמותה מעריכים שהגידול נובע בעיקר מעלייה בשיעור הדיווח, ואומרים כי קשה לקשור אותו לשינויים חברתיים או פוליטיים, אם כי פניות רבות יותר התקבלו על רקע אמירות של אנשי ציבור בגנות להט"בים. 6% מהמקרים שדווחו לאגודה דווחו גם למשטרה.

לפי הדו"ח, כ-39% מהמקרים שדווחו אירעו במוסדות המדינה. דיווחים אלה נגעו בעיקר להתנהלות פוגענית של אנשי רשות האוכלוסין כלפי הקהילה הגאה, בהליכים כמו רישום נישואין, שינוי סעיף המין, רישום הורות, הנפקת תעודות לידה ופונדקאות בחו"ל. באגודה ציינו כי בחודש שעבר נפגשו נציגי הארגונים למען הקהילה לראשונה עם מנכ"ל רשות האוכלוסין, וכי ניכרת נכונות מצדו לטפל במקרים המדווחים.

יו"ר האגודה למען הלהט"ב, הילה פאר, מסרה: "להט"בופוביה הורגת ופוגעת באלפי קורבנות שמותקפים פיזית ומילולית, נזרקים החוצה מהבית ונדחפים לקצה עד ייאוש מובהק ואובדנות. המציאות הזאת לא מגיעה יש מאין, יש מי שבוחר להזין אותה. היא מתחזקת כששר החינוך של מדינת ישראל רוצה להמיר אוכלוסייה שלמה בחברה והמדינה בוחרת להעניק פרס לאדם שקורא להחרים אלפי להט"בים. את ההשלכות של ההסתה הזאת אנחנו רואים יום יום בשנאה ובאלימות במרחב הציבורי, ברשתות החברתיות, במקום העבודה ואפילו במוסדות השלטון. לא ניתן שימחקו אותנו מהמרחב הציבורי, נגן על הביטחון האישי של חברי וחברות הקהילה ונמשיך לפעול למען השוויון והחופש".

 

לקריאת הדו״ח המלא:  http://bit.ly/2OKQd0O

 

לדיווח וסיוע: https://www.lgbt.org.il/support-lgbt