דו"ח האו"ם: עלייה מתחילת השנה באלימות המתנחלים כלפי פלסטינים ובמעשי השחתת רכושם

דו"ח של האו"ם שפורסם היום (שישי) קובע שמאז תחילת השנה נרשמה עלייה באלימות המתנחלים ובמעשי ההשחתה כלפי האוכלוסייה הפלסטינית בשטחים הכבושים. מאז תחילת 2018 ומדי שבוע תועדו בממוצע חמישה אירועים שבהם מתנחלים פגעו בפלסטינים או הסבו נזקים לרכוש בבעלות פלסטינית, לעומת ממוצע של שלושה אירועים מדי שבוע ב־2017 ושניים ב־2016.

2018-12-07_163251

קריאה גזענית על קירות הבתים בכפר אל־מור׳ייר שבנפת רמאללה (צילום: יש דין)

בדו"ח של משרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים בשטח הפלסטיני הכבוש נאמר עוד כי בין ה-20 בנובמבר ל-3 בדצמבר 2018 דווח על לפחות 11 אירועים שבהם מתנחלים גרמו נזק ברכוש פלסטיני. לדברי מקורות במועצת תורמוסעיא (נפת רמאללה), מתנחלים השחיתו כ־85 עצים בבעלות פלסטינית בכפר. בחמש תקריות נוספות, באל־מור׳ייר (נפת רמאללה), באל־ג׳בע (נפת בית לחם) בבית אכסא (נפת ירושלים) ובעסירה אל־קיבליה וחווארה (שניהם בנפת שכם) ניקבו מתנחלים את צמיגיהם של 52 כלי רכב וריססו כתובות נאצה על כמה מכלי הרכב ועל קירותיהם של בית ספר, מסגד ומספר בתים.

כמו כן, קבוצות של מתנחלים אנשי ימין נכנסו לאתרים דתיים שונים בגדה המערבית, ועוררו בכך חילופי דברים קשים ועימותים עם פלסטינים, אף שאלה הסתיימו בלא נפגעים. האתרים המדוברים כללו את מתחם אל־חרם אל־שריף / הר הבית בירושלים המזרחית ואתר מקודש בכפר סבסטיה שבנפת שכם.