גרמניה וצרפת גינו הודעת נתניהו על הקמת אלפי יחידות דיור בהתנחלויות במזרח י-ם

משרד החוץ הצרפתי גינה אתמול (שישי) את הודעתו של ראש ממשלת המעבר, בנימין נתניהו, בדבר הקמת אלפי יחידות דיור בהתנחלויות במזרח ירושלים. לגינוי זה הצטרפה גם גרמניה, שמשרד החוץ שלה מסר כי "אנו מודאגים מאוד מההודעה על הקמת 5,000 יחידות דיור חדשות במזרח ירושלים הכבושה. הדבר מערער את הסיכוי למדינה פלסטינית על בסיס פתרון של שתי מדינות". הגינויים מגיעים לאחר הודעתו של נתניהו על אישור בנייה של אלפי יחידות דיור חדשות בהר חומה ובגבעת המטוס שמעבר הירוק באזור ירושלים.

למרות שהממשל האמריקאי ואף ממשלות באירופה התנגדו לכך מספר פעמים בעבר, הודיע נתניהו ביום חמישי על אישור בנייה בשכונת גבעת המטוס והוספת 2,200 יחידות דיור בשכונת הר חומה, שתי שכונות שהיו במשך שנים רבות במחלוקת בעקבות הימצאותן מעבר לקו הירוק.

"כירושלמי מגיל יומיים וכראש ממשלת ישראל, יש לי היום בשורה ענקית", אמר נתניהו בפתח דבריו. "אנחנו מוסיפים עוד 2,200 יח"ד להר חומה שמאחוריי. הקמתי את השכונה הזאת ב-1997 כשנבחרתי לראשונה לראשות הממשלה, נגד התנגדות של כל העולם. יש פה היום כמעט 40,000 תושבים ועכשיו אנחנו מוסיפים עוד 10,000 תושבים. הר חומה כאן תהיה עם 50,000 תושבים כמו עיר בינונית בישראל, רק שכונה אחת בירושלים". ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) הגיבה להודעת נתניהו ומסרה "על מי אתה עובד? ההתנחלות בירושלים המזרחית נעשית באגרסיביות. ההכרזה עם המילה המכובסת 'בניה' היא הכרזה נוספת על נישול, כאילו מדובר בבנייה לפלסטינים. זהו עוד שלב בעסקת המאה ובפרויקט מחיקת הקו הירוק. עלינו לעצור את התוכניות שלו – עם משותפת כמה שיותר חזקה".