גרינפיס מציג את אשמים בדיג יתר בעולם

בתום חקירה מקיפה פרסם ארגון הסביבה הבינלאומי גרינפיס את רשימת 20 האשמים בדיג יתר בעולם לשנת 2014. מדובר בספינות ענק בהנהלה ובבעלות אירופאית, שבאופן בלתי חוקי גורמות לנזק בלתי הפיך לחיים הימיים בכל האוקיינוסים. לדברי גרינפיס "דיג יתר הוא תופעה מדאיגה שאין עליה עוררין: 90% מאוכלוסיית הדגים בעולם כבר נכחדה או נמצאת בסכנת הכחדה".

 

גרינפיס קורא לממשלות להוציא את "הספינות המפלצתיות" מתעשיית הדיג ההרסנית בדחיפות. ישנן מגבלות האוסרות על דיג יתר, הן אמנם לא מספקות ולא נותנות מענה לפגיעה האנושה בחיים הימיים, אבל אפילו תקנות מועטות האלה מופרות באופן בוטה. ברוני דיג ספורים שולטים במרבית הספינות המדוברות, "הם משיגים רווחי ענק על חשבון האוקיינוסים של כולנו. דואגים אך ורק לרווח העכשווי שלהם, בלי לתת את הדעת לכך שהדגה נעלמת מהעולם. הם משתמשים בתכסיסים, כמו שינוי זהות הספינה ושם החברה המפעילה אותה או פשוט באמצעות עקיפה בוטה של חוקים ותקנות". ספינות מפלצתיות, כמו אלה שנמצאות ברשימת גרינפיס, הן התורמות ביותר לריקון וההרס של האוקיינוסים שלנו ומשפיעים על קהילות דיג באזורי החוף בכל רחבי העולם.

2014-11-23_194854

יש שחושבים שהמחסור במזון נובע רק מחלוקה בלתי צודקת של משאבי הטבע – אולם לדברי גרינפיס "דיג יתר, האחראי להעלמות משאבי הטבע שלנו, מערער על הביטחון התזונתי בעולם ולגורם למחסור במזון כבר עכשיו. חשוב לציין שמרבית הדגים שנתפסים מתים לשווא בדיג לא יעיל ואכזרי. מדינות באירופה טוענת לקדמה ולנאורות, אך הן אלה המככבות ברשימה השחורה של דיג היתר בעולם. המסקנה היא שממשלות לא עושות מספיק כדי למגר את התופעה, שאם תימשך, תוביל לכך שבקרוב מאוד לא ייוותרו דגים בים והחיים הימיים ייכחדו".

לדו"ח המלא (98 עמודים, באנגלית):

http://www.greenpeace.org/international/Global/international/publications/oceans/2014/Monster_Boats_Report.pdf