גנץ נפגש עם נציגי הרשימה המשותפת; ח"כ עודה: אנו מציגים את העמדות שלנו בנחישות

יו"ר כחוללבן, ח"כ בני גנץ נפגש אמש (חמישי) יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) ועם יו"ר הסיעה בכנסת, ח"כ אחמד טיבי (תע"ל). הפגישה נערכה בכפר המכביה. יצוין שזו הפעם הראשונה שהמפלגות המרכיבות את הרשימה המשותפת הוזמנו לפגישות המו"מ הקואליציוני להרכבת הממשלה. השינוי הגיע אחרי שהמשותפת החליטה, גם זה בצעד היסטורי חסר תקדים, להמליץ על גנץ בפני נשיא המדינה.

הישיבה שנערכה אמש בכפר מכביה ברמת גן (צילום: אל אתיחאד)

בסיום הפגישה הוציאו שתי המפלגות הודעה משותפת: "הפגישה התקיימה באווירה טובה ועניינית, ונידונו בה הסוגיות השונות החשובות לחברה הערבית בדגש על הסוגיות האזרחיות שגנץ הבהיר כי טיפול בהן אינו תלוי בדבר". על כך הוסיף ח"כ עודה: "בפגישה הצבנו את הסוגיות שלנו. אנחנו מתחייבים לציבור שלנו שנציג את הסוגיות שלנו בזקיפות קומה, באחריות, באחדות ובעבודה נאמנה למען יישומה בפועל. המצב מורכב, גנץ יעדיף ממשלת אחדות לאומית, אך במצב שלנו ובכוחנו הגדול, אנו מציגים את הסוגיות שלנו בעוצמה".

ח״כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) מסר לאחר הישיבה: "אמנם מדובר בישיבה ראשונית ולא במו״מ בדומה לזה שמתקיים עם מפלגות אחרות, אך קיימת חשיבות בעצם קיום הישיבה לאחר כשני עשורים שלא הוזמנו בחד״ש ובהנהגת הציבור הערבי לישיבה כזו בהקשר של הרכבת ממשלה חדשה".

לדבריו "אנחנו מודעים למציאות הפוליטית כיום ואין לנו ציפיות גבוהות לגבי האפשרות של הקמת ממשלת מיעוט שנסמכת על תמיכתנו מבחוץ ותהיה עוד תלויה בליברמן, המסית הסדרתי נגדנו. יחד עם זאת, חשוב לנו להציג את עמדותינו ואת הנושאים החשובים לנו בפני מי שכנראה יהיה בקרוב בשלטון. על הנושאים האלה נמשיך להיאבק בכל מקרה, וכנראה מתוך האופוזיציה גם בממשלה הבאהאנחנו לא דורשים שום פריווילגיות במגעים אלה. כל מה שאנו מעלים הן זכויות אזרח וזכויות אדם שמגיעות לנו ללא קשר למו״מ הפוליטי. ביסוד הזכויות האלו עומדת זכותנו הבסיסית לזכויות שוות".

מוקדם יותר היום נערכה פגישת צוותי מו"מ של הליכוד וכחול לבן, ומצד הליכוד הועלה שם הרעיון לשנות את חוק יסוד הממשלה, כך שח"כ עודה לא יוכל לשמש כיו"ר האופוזיציה במקרה של ממשלת אחדות לאומית בין שתי המפלגות הגדולות. בליכוד טוענים ש"לא ניתן לתת לעודה תדרוכים ביטחוניים רגישים". בליכוד טוענים בחודשים האחרונים שכחוללבן מחפשים להוביל חקיקה אישית נגד נתניהו (איסור כהונה תחת כתב אישום), אך לא מסתייגים להציע הצעות חוק פרסונליות כאשר זה מגיע לאחרים בכנסת.