גם מערכת החינוך תשתתף בשביתה הפלסטינית נגד חוק הלאום בשני צדי הקו הירוק

גם מערכת החינוך תשתתף בשביתה הפלסטינית שתיערך מחר, משני צדי הקו הירוק ,נגד חוק הלאום הגזעני. כך הבהיר הבוקר (ראשון) יו"ר ועדת המעקב העליונה, מוחמד ברכה, בידיעה שפורסמה בעיתון "אל אתיחאד".

2018-09-30_155950

ברכה הבהיר שבשביתה המשותפת "נעביר מסר ברור של התנגדות גורפת לחוק הלאום ול'עסקת המאה', שאותה מנסים נשיא ארה"ב דולנד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו לתפור על חשבון העם הפלסטיני". "חשיבותה ההיסטורית של השביתה תהא בכך שכל העם הפלסטיני ישתתף בצעד מתואם של מחאה עממית, ויביע את רצונו באחדות ובסיום הפיצול הפנימי", ציין.

הכוחות הלאומיים והאסלאמיים ברמאללה קראו בסוף השבוע להצטרף לשביתה כללית ביום שני. בהודעה שפרסמו נאמר, כי אין מדובר רק בשביתת מסחר, אלא בשביתה כללית שתכלול גם את בתי הספר, האוניברסיטאות ומקומות העבודה, ובנוסף נקרא הציבור הפלסטיני להתאסף באלח'אן אלאחמר, הישוב הערביבדואי ממזרח ירושלים המיועד להריסה על ידי כוחות הכיבוש". "יש להתמיד במאבק העממי בכל האדמות המאוימות בהפקעה ובהריסה, ולחזק את ביטויי הסולידריות והתמיכה בבני עמנו בכפר ח'אן אלאחמר", נאמר בהודעה.

יצוין שמק"י ושותפיה בחד"ש קראו לכל הציבור הערבי להצטרף לשביתה הכללית שהכריזה ועדת המעקב לציון השנה ה-18 לאירועי אוקטובר 2000, וזאת כחלק מהמאבק נגד חוק הלאום הגזעני.