גם הסתדרות המורים הכריזה על סכסוך בעקבות ביטול הביטוחים הסיעודיים

הסתדרות המורים הכריזה על סכסוך עבודה בעקבות ביטול הביטוחים הסיעודיים. מהארגון נמסר כי "ביטול הביטוחים הסיעודיים הקולקטיביים הותיר את המבוטחים כיום בביטוחים ללא כיסוי כלל או עם כיסויים חלקיים". מזכ״לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, הוסיפה: "מדובר במאבק חשוב מאין כמותו שמובילה ההסתדרות. הודעתי ליו״ר ההסתדרות אבי ניסנקורן שהסתדרות המורים תיקח חלק במאבק החשוב". לדבריה "האוכלוסייה המבוגרת הינה אוכלוסייה עתירת זכויות. פגיעה של המדינה באוכלוסייה שתרמה רבות למדינה, ועוד בתקופה שהינה הכי זקוקה לה, היא לא פחות מכפיות טובה. המצב בו מדינת ישראל מפנה עורף לקשישים ואף מובילה מהלכים שמשמעם פגיעה ישירה בהם חייב להיפסק ואנו כאן בשביל לדאוג שזה יקרה".

2017-11-10_165732

הפגנת הגמלאים למען ביטוח סיעודי ממלכתי באוקטובר אשתקד (צילום: הסתדרות הגמלאים)

יצוין שביום שלישי האחרון הכריזה הנהגת ההסתדרות על סכסוך עבודה כללי במשק סביב המשבר בביטוחים הסיעודיים. ישיבת בית נבחרי ההסתדרות, שכינס יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, אישרה את הסכסוך העבודה. לפני ישיבת בית נבחרי ההסתדרות בנושא, אישרה את הכוונה להכריז על סכסוך עבודה כללי גם ועדת התיאום והביצוע של ההסתדרות וגם בפורום הנהגת הארגון.

בפירוט הסיבה לסכסוך נכתב כי לביטול החדצדדי של הביטוחים הסיעודיים הקולקטיביים, המהווים חלק מתנאי עבודה ורווחה המוקנים לעובדים במסגרת יחסי עבודה קיבוציים יהיו השלכות קשות על העובדים והגמלאים תוך הותרת המבוטחים כיום ללא כיסוי כלל או עם כיסוי חלקי. עוד נכתב כי "חרף ההשלכות כבדות המשקל שיש לביטול כאמור על עובדים וגמלאים, התנהלות בחוסר תום לב תוך הכתבה חד צדדית של עובדות בשטח וללא הגעה להסכמות בעניין ההשלכות על העובדים והגמלאים. דרישת ההסתדרות להסדרה מוסכמת של הביטוח הסיעודי לכלל העובדים והגמלאים".