גם הח"כים של חד"ש: מאות חברי פרלמנט מכל העולם דורשים לבטל את חובן של הארצות העניות

300 חברי פרלמנט מובילים מכל העולם, בהם חברי כנסת של חד"ש ברשימה המשותפת, פרסמו השבוע קריאה לקרן המטבע הבינלאומית ולבנק העולמי לביטול חובן של המדינות העניות. הקריאה פורסמה ביוזמת הסנטור האמריקאי ברני סנדרס וחברת בית הנבחרים אילהן עומאר בעקבות המשבר הכלכלי והחברתי – תולדה של הנגיף קורונה. "מחיקה חלקית, כפי שהוכרזה, אינה מספיקה. יש לבטל כליל את החוב", נאמר בפנייה.

כנס פעילות באיגודים המקצועיים בארגנטינה מול הקונגרס בבואנוס איירס נגד קרן המטבע הבינלאומית (צילום: איגוד המורים)

סנדרס מסר עם פרסום הקריאה שזכתה להדים רבים בעיתונות הבינלאומית: "בעקבות השלכותיה הקשות של הפנדמיה והתחזיות לפיהן המשק העולמי ייכנס בקרוב למיתון, אין הדעת סובלת שהארצות העניות יקדישו ממשאביהן המוגבלים כדי לממן את החוב החיצוני הבלתי צודק. זאת, במקום להשקיע משאבים אלה ברכישת מזון, תרפות, ציוד מגן וציוד רפואי". עוד הוא מסר שעל פי תחזיות האו"ם, כמיליארד אנשים ברחבי העולם ייכנסו למעגל העוני ו"כעת 64 מדינות מוציאות יותר משאבים בתשלום החוב מאשר בטיפול רפואי".

בהודעה שנמסרה על ידי סיעת חד"ש ברשימה המשותפת נאמר: "סולידריות בינלאומית היא התשובה למשברי הבריאות והקפיטליסטי. ההשלכות הכלכליות של הקורונה על הארצות העניות הן קשות במיוחד וללא מחיקת החוב ומתן סיוע – הן לא יצליחו להיחלץ מהמשבר. חברי הכנסת של חד"ש הצטרפו קריאתם של מאות חברי פרלמנט ברחבי העולם הדורשים צדק לכל".

למכתב ששוגר על ידי מאות חברי פרלמנט לראשי קרן המטבע והבנק העולמי (באנגלית):

https://www.sanders.senate.gov/download/ifi-letter?id=D3601AD9-E5CB-4E1E-9FC3-7F1936C70706&download=1&inline=file