גם בל"ד מצטרפת: הושלמה הרכבת הרשימה המשותפת לקראת הבחירות לכנסת

הנהגת בל"ד החליטה אמש (ראשון) כי המפלגה תצטרף לרשימה המשותפת. זאת, לאחר ישיבה שנפתחה אחר הצהריים ונמשכה אל תוך הלילה. ראשי בל"ד נדרשו להכריע בין שלוש הצעות — חבירה לחד"ש, רע"ם ותע"ל, התמודדות ברשימה נפרדת או הימנעות מהתמודדות בבחירות הקרובות. 26 מחברי הוועדה תמכו בהצטרפות לרשימה, אחד התנגד ואחד נמנע. לאחר ההכרעה הודיע מאזן גנאים, מספר 3 ברשימת בל"ד, כי לא יתמודד במקום שיועד לו.

"אני מברך על ההחלטה של בל"ד", אמר ח"כ איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת. "רשימה משותפת גדולה תשפיע יותר מתמיד למען כל האוכלוסיות המוחלשות, סיום הכיבוש וחברה שוויונית".

על פי הסיכומים כך הורכבה רשימת המועמדים המוסכמת: 1. איימן עודה (חד"ש); 2. מטאנס שחאדה (בל"ד); 3. אחמד טיבי (תע"ל); 4. מנצור עבאס (רע"ם); 5. עאידה תומא סלימאן (חד"ש); 6. וליד טהא (רע"ם); 7. עופר כסיף (חד"ש); 8. היבא יזבק (בל"ד); 9. אוסמה סעדי (תע"ל); 10. יוסף ג'בארין (חד"ש); 11. סעיד אלחרומי (רע"ם); 12. ג'אבר עסאקלה (חד"ש); 13. היה מיועד למאזן גנאים, שהחליט שאינו מתמודד בבחירות והוא שמור כעת למפלגתו בל"ד; 14. סונדוס סאלח (תע"ל); 15. אימאן חטיב (רע"ם) ו-16, יוסף עטאונה (חד"ש).

ח"כ עופר כסיף (חד"ש) הוסיף שהוא "מברך את שותפינו מבל"ד על הצטרפותם לרשימה המשותפת. אני משוכנע שיחדיו, כל ארבעת המרכיבים, נשכיל לפעול בשיתוף פעולה הדוק ופרודוקטיבי נגד חוליי החברה הכיבוש, הגזענות, האפליה, האלימות ולמען שוויון, דמוקרטיה וצדק לכולם, ערבים ויהודים גם יחד".