גל מחאות ברחבי טורקיה נגד הטרור הממלכתי ונגד כנופיות דאעש

המשטרה בטורקיה ירתה אתמול (שבת) גז מדמיע ומים לעבר מפגינים שהתאספו בבירה אנקרה במחאה על התקיפות האוויריות שביצע הצבא בסוריה ובצפון עיראק. בהפגנה נכחו כאלף מפגינים. מוקדם יותר הודיעו הרשויות בטורקיה כי לא יאפשרו לקיים "מצעד שלום" שתוכנן להתקיים הערב, על פי קריאת המפלגה הדמוקרטית של העמים באיסטנבול. עד עתה נעצרו כ-300 מפגינים ברחבי המדינה.

 

יצוין שהפגנות רבות של פעילי שמאל, כורדים ותומכיהם נערכו בימים האחרונים בטורקיה ובערים שונות באירופה. "העובדה שכחלק מהמאבק בדאעש, ארדואן וממשלתו החליטו להילחם גם בעם הכורדי, היא בלתי מתקבלת על הדעת", נאמר בהודעה מטעם מפלגת העמים.

2015-07-26_193946

הפגנה של תלמידי תיכון בבירה אנקרה נגד מעורבות טורקיה בסוריה ובעיראק ולזכרם של הנרצחים בפיגוע במזרח המדינה בשבוע שעבר (צילום: טלסור)

 

מטוסי טורקיה המריאו אתמול מבסיסיהם בדרום מזרח המדינה ותקפו יעדי דאעש בגבול סוריה, זה היום השני ברציפות. בהודעת הממשלה הטורקית נאמר כי המטוסים הפציצו גם מחנות השייכים "לחמושים כורדים בצפון עיראק". זו הייתה הפעם הראשונה שמטוסי טורקיה פגעו ביעדים כורדים באזור זה, מאז הסכם השלום שנחתם ב-2013 בין אנקרה לבין מפלגת הפועלים הכורדית ((PKK.