גילוי דעת של בנק"י: מחטף של ממשלת רוסיה הימנית בפסטיבל הנוער

חילוקי דעות קשים התגלעו בפסטיבל הנוער והסטודנטים הבינלאומי ה-19 אשר הנערך בימים אלה בעיר סוצ'י שברוסיה. מפגש הוגדר כ"אירוע גדול בתחום שיתוף הפעולה הבינלאומי בין צעירים", בהשתתפות כ-20 אלף צעירים מ-150 מדינות ברחבי העולם.

2017-10-19_205004

צעירים קומוניסטים מירדן ומישראל המשתתפים בפסטיבל בסוצ'י (צילום: בנק"י)

חילוקי דעות קשים פרצו בין ראשי הפדרציה העולמית של הנוער הדמוקרטי לבין נציגי הממשלה הרוסית המנסים להפוך את המפגש לפלטפורמה כדי להפיץ את עמדותיה של ממשל פוטין. אך לצד האירועים שביוזמת הממשלה, מתקיימות בימות רבות ובהן נידונות שאלות כגון המאבק האנטיאימפריאליסטי בימינו, 50 שנה למותו של המהפכן ארנסטו "צ'ה" גווארה ו-100 שנה למהפכת אוקטובר.

בין המשלחות הרבות שבסוצ'י: קבוצה של פעילי ברית הנוער הקומוניסטית הישראלי (בנק"י) שנפגשה עם עמיתים מכל העולם והמזרח התיכון. השבוע פרסמה בנק"י גינוי חריף על ניסיון המחטף של ממשלת רוסיה. בגילוי הדעת שהופץ בקרב משתתפי הפסטיבל נאמר שבנק"י נמנית עם הארגונים המסיידים של הפדרציה העולמית של הנוער אך "אנו מגנים את פעולותיה של ממשלת רוסיה והארגונים הפועלים מטעמה שהזמינו לפסטיבל משלחות הקשורות בכוחות הימין הציוני והתומכים בכיבוש כמו הליכוד או ניאופשיסטים כגון ישראל ביתנו. לקבוצות אלה אין כל עניין בהפצת עקרונות הפדרציה העולמית: סוציאליזם, חירות ושלום לכל העמים".

עוד מגנה בנק"י את הצעדים שננקטו על ידי כוחות הביטחון הרוסיים נגד משלחות הנוער הלבנונית והפלסטינית – הכוללים מעצרים ופעילויות דיכוי שונות: "אלה התקפות נבזיות נגד פעילי הפדרציה העולמית וחלק פעולותיה של ממשלת רוסיה הימנית כדי לרוקן את הפסטיבל מתוכנו האנטיאימפריאליסטי ושל תמיכה במאבקם של העמים למען שחרורם".

לגילוי הדעת המלא של בנק"י שהופץ בסוצ'י אתר מק"י באנגלית:

http://maki.org.il/en/?p=12901