גזענות ללא הפסקה: הליכוד הפעיל מצלמות נסתרות ביישובים הערביים

רשימת חד"שתע"ל הגישה הבוקר (שלישי) תלונה דחופה לוועדת הבחירות המרכזית בבקשה להוציא באופן מיידי את המצלמות שהותקנו בצורה לא חוקית על ידי הליכוד באמצעות אנשים שנשכרו לשם כך, בקלפיות בישובים הערביים. המשטרה הגיעה לאשכולות הקלפי ואכפה את האיסור. נודע כי מטה הליכוד גייס לצורך הפרובוקציה הגזענית עובדים בתשלום של 1,150 שקל ליום עבודה שהחל מ06:45 בבוקר ועד חצות.

מחד"שתע"ל נמסר ש"הימין הקיצוני מבין היטב את הכוח שלנו בהפלת השלטון וחוצה כל גבול באמצעים בלתי חוקיים בניסיון להתערב ולמנוע מהאזרחים הערבים להצביע. אבל גם אנחנו מבינים את כוחנו. יוצאים להצביע היום על אפם ועל חמתם". על כך הוסיף ח"כ דב חנין (חד"ש): "‏הם מפחדים". לדבריו, "התקנת המצלמות הנסתרות על ידי הליכוד בקלפיות בישובים ערביים היא פגיעה פסולה וקיצונית בחשאיות הבחירות וניסיון להרתיע מצביעים ערבים ממימוש זכותם הדמוקרטית".

2019-04-09_193155

שוטרים מפסיקים פעולה של סוכן הליכוד שהפעיל מצלמה נסתרת בעיר רהט (צילום: חד"ש)

מנכ"לית ועדת הבחירות עדכנה את כל המפלגות בעניין מצלמות הליכוד כי השופט מלצר החליט בעניין המצלמות הנסתרות כי אסור לצלם בתוך הקלפי, אלא אם כן יש אירוע מיוחד, ואז מותר להקליט גם באודיו. בנוסף, במהלך ספירת הקולות ניתן להשתמש במצלמות, אך יש חובה ליידע את כל הנוכחים בקלפי ולציין זאת בפרוטוקול. עיון בחומרים שיתעדו המצלמות ייעשה רק על ידי משטרת ישראל או בנוכחות נציג של יו"ר ועדת הבחירות. בכל מקרה אסור לצלם ספרי בוחרים, או פרוטוקולים שמכילים פרטי בוחרים.