גזענות ללא הפסקה: בליכוד רוצים למנוע מח"כ עודה את ראשות האופוזיציה

על רקע המגעים להרכבת ממשלת אחדות והתחזקות כוחה של הרשימה המשותפת בבחירות האחרונות, יזם ח"כ ד"ר שלמה קרעי (ליכוד) הצעת חוק שנועדה למנוע מיו"ר המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) להיות יו"ר האופוזיציה.

ח"כ איימן עודה (ראשון משמאל) באוהל המחאה שהוקם מול משרד ראש הממשלה בירושלים כדי למחות על אוזלת ידה של הממשלה בטיפול באלימות בחברה הערבית (צילום: הרשימה המשותפת)

ח"כ קרעי הסביר כי "כחלק מהיערכות הליכוד לממשלת אחדות, למרות קואליציית המיעוט המתגבשת, הגשתי הצעת חוק הקובעת שאם באופוזיציה אין סיעה מעל 15 מנדטים, תפקיד יו"ר האופוזיציה יינתן ברוטציה בין ראשי המפלגות באופוזיציה אולם במקרה כזה יו"ר האופוזיציה לא יקבל עדכונים מראש הממשלה".

לדברי ח"כ קרעי, "במידה ותקום ממשלת אחדות, איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת עלול להיות לפי החוק היום, יו"ר האופוזיציה. מתוקף תפקידו הוא יקבל מעמד מיוחד, יהיה זכאי לעדכונים מדיניים וביטחוניים מראש הממשלה וינאם בכל פעם שראש הממשלה נואם בכנסת". על פי הצעת החוק יו"ר האופוזיציה לא יקבל עדכונים מדיניים וביטחוניים מראש הממשלה ויוכל לנאום אחרי ראש הממשלה רק במקרים מיוחדים. "החוק קבע מעמד רם וחשוב ליו"ר האופוזיציה מאחר ובדרך כלל הוא מגיע ממפלגה המהווה אלטרנטיבה שלטונית. במצב של סיעות אופוזיציה שאף אחת מהן לא עולה על 15 מנדטים, אף אחת מהן לא מהווה אלטרנטיבה שכזו, ועל כן יש להתאים את החוק למצב החדש", הוסיף.