גוש נגד הגירוש יצעד במצעד האקלים 2018 שיתקיים ברחובותיה המרכזיים של תל-אביב

"גוש נגד הגירוש" יצעד מחר (שישי) במצעד האקלים 2018 שיתקיים ברחובותיה המרכזיים של תלהפעילים נגד גירוש הפליטים ומבקשי המקלט האפריקאים מסרו "יהיה זה גוש נגד הגירוש, בעד דרום תלאביב ולמען סגירת התחנה המרכזית. בואו לצעוד איתנו, עם מסר מאוד ברור: שיקום דרום ת"א מתחיל בסגירת התחנה המרכזית".

2018-04-26_203534

לדבריהם התחנה המרכזית הינה אסון סביבתי וחברתי. זיהום האוויר הכבד פוגע בבריאות תושבות ותושבי השכונות הסמוכות. הרעש חודר לבתיהם. בניית התחנה בלב שכונת מגורים הפכה את נווה שאנן לאזור אסון ולמרכז הגדול בארץ לסחר בנשים ולסחר בסמים. הזנחת התחנה עלידי בעליה והפיכתה למוקד פשיעה מרתיעים רבים משימוש בתחבורה ציבורית."

ממשלת הימין מבטיחה "לשקם את דרום תלאביב", אבל מאחורי הקלעים פועלת לדחיית סגירתה של התחנה המרכזית החדשה ב-24 שנים נוספות. הממשלה במגעים מתקדמים להארכת החוזה עם הטייקון קובי מימון, השולט בתחנה באמצעות חברת נצבא. "אם החוזה ייחתם הוא ינציח את הסבל, המצוקה והזיהום בשכונות הדרום", הדגישו.

יצוין שתוכנית המתאר העירונית קבעה כי התחנה תיסגר ותהפוך לאזור מגורים ותעסוקה, וכבר גובשה תוכנית להעברת הקווים למסוף ארלוזרוב ולמסוף חדש בצומת חולון בתמיכת חברות האוטובוסים. אולם ממשלת הימין מתעלמת מכך, מעדיפה את האינטרס של מימון ומפקירה שוב את תושבי דרום העיר.

מחר צפויים להשתתף במצעד האקלים כל הארגונים הסביבתייםחברתיים בישראל. המצעד ייצא בשעה 10:00 בגן מאיר. התוואי יהיה מעגלי (מתחיל ונגמר בגן מאיר) ואורכו 1.5 ק"מ. במהלך המצעד הכבישים יהיו חסומים. כאמור היציאה מגן מאיר, דרך רחוב המלך ג'ורג', שדרות בן ציון, שדרות רוטשילד, רחוב החשמונאים וחזרה לגן מאיר.

מצעד האקלים בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/719078748481220

הגוש נגד הגירוש במצעד האקלים בפייסבוק:

https://he-il.facebook.com/events/149756675863536