גויסו 85 אלף שקל כדי להגיש בג"ץ המוני נגד חוק הלאום הגזעני

יותר מ-600 אזרחים תרמו כ-85 אלף שקל כדי להגיש "בג"ץ המוני" נגד חוק הלאום הגזעני. כך מסר יואב הס, פעיל יש גבול ותיק, שהגיש בעבר בג"צים רבים והוא בעל ניסיון רב במאבקים משפטיים. לדבריו "אנחנו הרוב. אנחנו ההמונים. אנחנו אוהבים את המדינה. אנחנו רוצים להתגאות במדינה שלנו. אנו ישראלים מקבוצות שונות בחברה התורמים לה, שותפים בה ומאמינים שישראל היא מקום ששואף להיות צודק עבור כולנו. אבל משהו קרה: הכנסת חוקקה חוק יסוד שנוגד את תפיסת עולמנו ואנו יוצאים למאבק משפטי לביטולו".

2019-06-16_215456

יואב הס (צילום מסך: יוטיוב)

את המאבק מלווה משפטית עורכת דין גבי לסקי, מהמובילות בנושאי מחאה, זכויות אדם ואזרח. אל הס ועו"ד לסקי הצטרפה קבוצה של פעילים שיפתחו במערכה ציבורית נגד החוק. "אנו רוצים שיצטרפו אלינו אלפי ישראלים, אוהבי המדינה, שחשים שעל בג"ץ לתת פסק דין שיחייב להוציא את חוק הלאום מספר החוקים. חייבים מדינה דמוקרטית, חיובית וללא אפליה של אף אזרח ללא הבדל דת, גזע, צבע או מין, יצטרפו אלינו כתומכים בעתירת ההמונים הראשונה בישראל למאבק בחוק הלאום", מסר הס והדגיש ש"זו העתירה הראשונה של הרוב למען המיעוט. עתירת ההמונים הראשונה בישראל ועתירה של אזרחים הנחושים לקדם את ערך השוויון בפרט ועל הדמוקרטיה בכלל".

כאמור, הפעילים יפתחו במערכה ציבורית נגד החוק שהחלה עם גיוס הכספים. לאחר מכן, ייערך קמפיין ציבורי ובסופה תוגש העתירה. היוזמים מעוניינים לגייס מאות ואף אלפי אזרחים שיצטרפו לעתירה. יצוין שזו עתירה נוספת ל-17 עתירות שכבר הוגשו נגד החוק של ממשלת הימין במהלך השנה האחרונה.