בתמיכת ההסתדרות: מאות פיטורים צפויים בבזק במסגרת ההסכם הקיבוצי החדש

פיטורים צפויים במסגרת הסכם קיבוצי החדש נחתם אתמול (שני) בין ועד עובדי בזק, הנהלת החברה וההסתדרות. זאת, על רקע העברת השליטה בחברה לקרן סרצ'לייט ולדוד פורר וכניסתה לפרויקט הסיבים האופטיים. לדברי הוועד "ההסכם שומר על כלל הזכויות של העובדים וכולל גם מענק חתימה, תוספות שכר ורשת ביטחון לפרישה מוקדמת בתנאים משופרים עד סוף שנת 2026, תוך צמצום במכסות הפרישה של העובדים".

עובדי בזק מבצעים את פרויקט הסיבים האופטיים (צילום: בזק)

על פי ההסכם החברה תפטר 80 עובדים קבועים מדי שנה בתקופת ההסכם, בנוסף למכסת פרישה של כ-300 עובדים קבועים האמורים לפרוש עד תום 2026 בהתאם להסכמות קודמות. עוד הסכימו הוועד וההסתדרות ש"במידה ולא תמוצה תכנית הפרישה מרצון, תוכל החברה לסיים את העסקתם של יתרת העובדים בתום תקופת ההסכם".

ההסכם נחתם לאחר מו"מ בין קרוב לשנה, והוא יחול על כ-5,300 עובדי החברה עד סוף שנת 2025. בהודעה שמסרה הנהלת החברה לפני כשבועיים לבורסה על אישור מתווה ההסכם, צוין כי עלותו הכוללת צפויה לעמוד על כ-65 מיליון שקלים. כעת פורסם כי 40 מיליון שקלים מתוכם יחולקו באפריל 2021 כמענק חתימה לעובדים עם ותק של שנה לפחות בחברה, וכן לעובדים שעתיים עם ותק של חמש שנים ומעלה. יצוין שוועד עובדי בזק הכריז על סכסוך עבודה בחודש פברואר האחרון. הוועד דרש כי זכויות העובדים הקיימות יישמרו, כי ההסכמים הקיימים – שמסתיימים בסוף 2021 – יוארכו, וכי ישתפו את העובדים בפירות החברה, באמצעות אופציות או בונוסים.