בתל-אביב מוקמת קבוצת עיון ומחקר על תולדות המפלגה הקומוניסטית

בשנת 2019 ימלאו מאה שנה להקמת המפלגה הקומוניסטית בארץ. מאה שנות קיום של כוח קומוניסטי מהוות הזדמנות מצוינת לליבון, לעיון ולמחקר. סניף תלאביב של המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) החליט להקים קולקטיב חברות וחברים, יהודים וערבים, לעיון ותיעוד תולדות הקומוניסטים. מטרות הקולקטיב יהיו:

2017-01-23_193217

איסוף ומיפוי של חומרים ארכיוניים הקשורים במפלגה. מעבר לאוספים פרטיים אצל חברים ולארכיון הראשוני שהוקם ביוזמת תמר גוז'נסקי בתלאביב, קיימים חומרים ארכיוניים רבים במכון לבון, בגנזך המדינה, בארכיון אפעל, בארכיון גבעת חביבה, בארכיון ההגנה, בארכיון צה"ל, בארכיון המשטרה, בספרייה הלאומית ועוד. כמו כן, חומרים נוספים נמצאים בארכיון הוועד המרכזי של המפלגה הקומוניסטית של ברה"מ במוסקבה, בארכיון משרד המושבות לשעבר בלונדון ובמכון להיסטוריה חברתית באמסטרדם. עוד נעשו במהלך השנים האחרונות ריאיונות ואף סרטים תיעודיים (כגון "חניתה לפני מדריד" של הבמאי ערן טורבינר), ונכתבו ספרי זיכרונות ואף ספרי זיכרון לחברים שהלכו לעולמם בעברית ובערבית.

איסוף ומיפוי של הספרים והמאמרים שעוסקים בתולדות המפלגה: ספרים עיוניים, מאמרים בכתבי עת להיסטוריה או של המזה"ת, בעברית, בערבית, באנגלית ובשפות נוספות.

מחקר וכתיבה על תולדות המפלגה: מאמרים לפרסום בעיתונות המפלגתית, העיתונות הכללית, כתבי עת אקדמיים או ספרים.

דיונים, הרצאות וימי עיון על תולדות המפלגה במסגרות מפלגתיות, אקדמיות וציבוריות.

הכשרה פניםמפלגתית על קורות המפלגה: קורסים והרצאות המיועדים לפעילים ולפעילות החדשים והוותיקים.

תיעוד של חברות וחברים ותיקים: סרטי וידאו וריאיונות, כפי שנעשה בסניף ירושלים של מק"י לפני מספר שנים.

לפרטים נוספים: maki.cpi@gmail.com

הידיעה עומדת להתפרסם בגיליון "זו הדרך" הקרוב