בתוך מערכת "הארץ": שוטרים סמויים עצרו את פעיל השלום יונתן פולק

שוטרים סמויים עצרו אתמול (שני) את יונתן פולק, פעיל שלום ועיתונאי ב"הארץ". השוטרים המתינו לפולק במשרדו במערכת העיתון כדי לממש צו הבאה שהוצא נגדו, בעקבות קובלנה פלילית שהוגשה נגדו על ידי ארגון הימין "עד כאן" ב-2018.

יונתן פולק נכנס לבית הסוהר לאחר שנגזרו עליו שלושה חודשי מעצר בדצמבר 2010 בגלל השתתפו בפעולת מחאה נגד המצור על רצועת עזה (צילום: אקטיבסטילס)

הארגון "עד כאן צעירים למען ישראל" הגיש את הקובלנה נגדו בגין תקיפת חיילים במהלך הפגנות מחאה בנעלין, נבי סאלח ובילעין. כיוון שפולק לא התייצב לדיונים בעניינו, הוצא נגדו בשנה שעברה צו הבאה, ולפני כשבעה חודשים פרסם הארגון פוסט שבו קרא לציבור למסור להם מידע על מקום הימצאו של פולק, והוא טען אז כי פרטי מקום מגוריו והעסקתו הופצו ברשת.

פולק אינו מגיע למשפט מסיבות פוליטיות, וביוני פרסם מאמר דעה ב"הארץ" שבו נימק את עמדתו: "עלינו להפסיק לשתף פעולה עם האפרטהייד הישראלי, מעצם קבלת הלגיטימיות של שלטון החוק בישראל וההשתתפות בהעמדת הפנים הדמוקרטית. לא אלך". ביולי האחרון הותקף פולק מחוץ למערכת "הארץ" על ידי שני בריונים, שהכו אותו באגרופים ושרטו את פניו בסכין.

לדברי עו"ד גבי לסקי, המייצגת את שני הנתבעים האחרים בקובלנה, "מדהים שהמשטרה פועלת כמיליציה פרטית של ארגון ימין קיצוני, שהגיש קובלנה פרטית מופרכת ללא סמכות בדין. עצוב שבית המשפט נותן ידו לפגיעה חמורה כזאת בזכות לחירות". בשעות הערב היום החליטה שופטת בית משפט השלום תל אביב, חנה קלוגמן, כי פולק יישאר במעצר אלא אם יפקיד ערבות בסך 500 שקל, ובכך הותירה על כנם את התנאים שקבע בית המשפט השלום בירושלים בצו המעצר.

למאמר הדעה שפרסם פולק ב"הארץ":

https://www.haaretz.co.il/opinions/.premium-1.7359268