בת"א תפתח התערוכה 'הקול שמאחורי התמונה' – צילומים של ילדים ערבים-בדואים

פורום דוקיום בנגב לשוויון אזרחי מזמין לפתיחת התערוכה "הקול שמאחורי התמונה", שתתקיים ביום שישי הקרוב, 14 בספטמבר בשעה 11:30, במוזיאון ארץ ישראל בתלאביב (חיים לבנון 2). בתערוכה יוצגו תמונות מתוך פרויקט "לוקחים את המצלמה לידיים" שמפעיל הפורום בכפרים הערביםהבדואים.

2018-09-12_200647

מטרת הפרויקט היא הקניית מיומנויות וכישורי צילום לילדים ונוער ברחבי הנגב בכדי לאפשר למשתתפים לתעד את חייהם וסביבתם הקרובה וכן את הפרות זכויות האדם בכפריהם. מהפורום נמסר "כמו תערוכות רבות שערכנו בעבר, גם התערוכה במוזיאון ארץ ישראל נועדה להעלות את המודעות למצבם של כמאה אלף אזרחים החיים בכפרים הבדואים בנגב, ואנו מזמינים את כולם להגיע לתמוך ולהתרשם".

בעשור האחרון פורום דו־קיום מקיים פרויקט, המקנה מיומנויות צילום לילדים בכפרים הבלתי מוּכּרים בנגב. הפרויקט, שהשתתפו בו עד כה 240 ילדים, פועל בין היתר ברוח הפוטו־ווייס המשתתפים קיבלו לידיהם מצלמות והתבקשו לצלם מנקודת מבטם האישית את שגרת חייהם, סביבתם הקרובה על האירועים וההתרחשויות בה, וזאת בהנחיית חברי צוות הפרויקט וצלמים מכל קצות הארץ; המטרה מֵעֵבֶר ללימוד מלאכת הצילום וההתנסות בה היא לעודד את הילדים לפעילות וליצירה: להנכיח עצמם, להגביר את מעורבותם במתרחש, להשמיע את קולם בסוגיות שונות ולאפשר להם להגיע למקבלי ההחלטות כדי להביא להכרה בכפריהם. השימוש במצלמה מקנה לילדים כוח להתבונן במציאות, לתעדה ולהציגה בדרכם, לחשוף את סיפורם ובכך להפכם לשותפים פעילים בשיפור איכות חייהם.

עוד על התערוכה: http://www.eretzmuseum.org.il/718