בת"א יתקיים כנס חירום נגד הצנזורה בתיאטרון בעקבות לחצי ממשלת הימין

תחת הכותרת "לצנזר את עצמנו לדעת", יתקיים מחר (שישי) בתלאביב כנס חירום על צנזורה וצנזורה עצמית בתיאטרון בעקבות לחצי ממשלת הימין. הכנס יתקיים בתיאטרון צוותא, שאול המלך פינת אבן גבירול, בין השעות 11:00 – 16:00.

2019-06-20_200729
הכנס הוא יוזמה של קבוצת אנשי אקדמיה ואנשי תיאטרון, המודעים לחומרת הצנזורה והצנזורה העצמית, המונעות מאנשי התיאטרון בישראל למלא את ייעודם האמנותי והאזרחי לחשוף ולבקר בחריפות הראויה תופעות פוליטיות, חברתיות ורעיוניות פסולות, הנעשות דומיננטיות יותר ויותר בחברה הישראלית – החל מן הכיבוש שהפך למובן מאליו, עבור דרך גזענות בוטה נגד מי שאינם יהודים בין אם הם פלסטינים, עובדים זרים או פליטים, וכלה בשחיתות משטרית המקעקעת את יסודות הדמוקרטיה ושלטון החוק. כך מסרו המארגנים. "הכנס נועד לאתגר את התיאטרונים ואמני התיאטרון להשתחרר מכבלי הצנזורה והצנזורה העצמית המונעות מהם את החופש ההכרחי ליצירתם", הדגישו.

בין המשתתפים: אודיה קורן, פרופ' דניאל ברטל, מוטי לרנר, אילן רונן, מכרם ח'ורי, עינת וייצמן, סיני פתר, אבי גיבסון בראל, שרה פון שוורצה, יהושע סובול, ציפי פינס, נורמן עיסא, דרור קרן, עדנה מזיא, הלל מיטלפונקט, ב. מיכאל, אפרים סידון, מאיה ערדיסעור והשופטת דליה דורנר. יצוין שבין הפאנלים יקראו שחקניות ושחקנים קטעים ממחזות שעוררו מחלוקת.

בין חברי צוות ההיגוי של הכנס: יהושע סובול, עודד קוטלר, אילן רונן, מוטי לרנר, פרופ' דניאל ברטל, פרופ' שולמית לבאלג'ם, פרופ' אבנר בןעמוס, ד"ר לי פרלמן ופרופ' מרדכי תמרקין. "הכנס הזה הוא בנפש כולנו. חשיבותו רבה דווקא בימים אלה בהם מתקיים בארץ ויכוח כה סוער על פניה של החברה הישראלית", נמסר עוד.

כניסה ללא תשלום בהרשמה מראש דרך אתר צוותא:
https://www.tzavta.co.il/EventPage.aspx?id=6094