בת"א ייערך הקורס 'זיהוי ותיעוד עינויים' – הכשרה לאנשי מקצועות הרפואה

כיצד מזהים אדם שעבר עינוים? מהו האופן שבו על אנשי רפואה לגשת לטיפול בו? מה הערך של תיעוד הפגיעה הפיזית והנפשית? שאלות אלה ונוספות יעמדו במרכז ההכשרה שתיערך בימים 2 ו-3 בנובמבר 2018, בשני מפגשים בתל אביביפו.

2018-10-12_161535

ההכשרה הינה ייעודית לאנשי מקצועות הרפואה בהתבסס על "פרוטוקול איסטנבול", המדריך הבינלאומי לזיהוי ותיעוד עינויים. הפרוטוקול מוכר על ידי ההסתדרות הרפואית בישראל, וההכשרה מאורגנת על ידי הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל בשיתוף עם ארגון זכויות האדם הטורקי.

מהוועד נגד עינויים נמסר כי "הכשרות לצוותים רפואיים, שנתקלים יוםיום במקרים קשים וצריכים להכריע בדבר מצבם הרפואי והנפשי של בני אדם, הן חשובות במיוחד. הדיווח של אנשי הרפואה יכול לקבוע בהליך המשפטי האם מדובר בקרבן של אלימות רשויות הביטחון והאם הוא זכאי לסעד או להכרה במעמדו".

יצוין ש"פרוטוקול איסטנבול", הפרוטוקול שעליו מתבססת ההכשרה, מוכר עלידי האו"ם לתיעוד וזיהוי עינויים ומשתמשים בו במדינות רבות בעולם. מהוועד נגד עינויים נמסר עוד "עד היום הכשרנו כבר עשרות רופאים ואנשי בריאות הנפש לזהות ולתעד סימני עינויים והתעללות לפי הפרוטוקול ונמשיך לעשות זאת בדרום, בצפון ובכל הארץ.

לקריאה נוספת על פרוטוקול איסטנבול ועל פרויקט התיעוד הרפואי משפטי לחצו כאן

להרשמה ולקבלת מידע נוסף, ניתן להיכנס לקישור ההזמנה להכשרה או ליצור קשר עם רכזת הפרויקט אפרת שיר: efrat.shir@stoptorture.org.il