בשבת יוקרן בגדה שמאלית סרט על החורבן שהותירה המלחמה בצ'צ'ניה

בשבת הקרובה, 24 במארס, יוקרן בגדה שמאלית סרט על החורבן וההרס שהותירה המלחמה בצ'צ'ניה. ההקרנה תיערך בשעה 17:00 על מנת לאפשר לקהל להצטרף להפגנה ההמונית נגד הגירוש שתתקיים בשעה 20:00 בכיכר רבין. הסרט "3 חדרים של מלנכוליה", פינלנד, 2004, 106 דקות, תסריט בימוי צילום והפקה משותפת פיריו הונקאסלו.

2018-03-22_202501

יצירת המופת הזו מתארת את ההרס והחורבן שהותירה המלחמה השנייה בין צ׳צ'ניה לרוסיה. הסרט מחולק לשלוש מערכות, 3 חדרים, כל אחד מהם מתאר את ההשפעות וההשלכות של המלחמה על הילדים הצ׳צ׳נים.

החדר הראשון, געגועים, מתחולל בקרונסטאד שליד סנט פטרבורג. בפנימייה צבאית לומדים ילדים ומתאמנים לקראת הליכתם לצבא. הסרט עוקב אחר ילדים בני 9 עד 14. רובם יתומי מלחמה, ילדים ממשפחות עניות מאוד או ילדים נטושים שנמצאו ברחוב.

החדר השני, נשימה מצולם בשחור לבן, מתרחש בעיר גרוזני, בירת צ׳צ׳ניה, שהמלחמה הממושכת הותירה בה תילי חורבות ועוני מחפיר. צבא וטנקים ברחובות השוממים. עובדת סוציאלית מגיעה לבתים ואוספת ילדים שהוריהם חולים או גוססים ומעבירה אותם לבתי יתומים מוסלמים שנמצאים באזור שקיבל אוטונומיה.

החדר השלישי, זיכרון, מצולם בבית היתומים באוטונומיה, מוסלמים אדוקים עורכים טקס ארוך והילדים מוכנסים לקהילה. האמונה והדת, כפי שמתבטאת בחדר הראשון והשלישי, הם אולי הנחמה היחידה אחרי המלחמה. הערפל החריף של החדר האחרון הופך מטפורה עמוקה של הלא נודע האנושי, אליה האנושות מציצה בחרדה בחיפושיה אחר היופי, אבל לעתים קרובות מוצאת רק טרור. תציג את הסרט ותנהל את השיחה אחריו ענת אבן.