ברני סנדרס תקף בחריפות את ההחלטה לאסור על כניסתן של חברות הקונגרס הדמוקרטיות

ברני סנדרס, הסנאטור הסוציאליסטי ואחד המועמדים הבולטים בפריימריז של הדמוקרטים לנשיאות, גינה אמש (חמישי) בחריפות את ההחלטה של ממשלת הימין לאסור על כניסתן של חברות הקונגרס הדמוקרטיות ראשידה טאליב ואילהאן עמואר. סנדרס אמר כי ההחלטה מפגינה חוסר כבוד עצום לנבחרות הציבור, לקונגרס ולעקרונות הדמוקרטיה, וקרא לממשלה לבטל את ההחלטה. סנדרס גם תקף את הנשיא דונלד טראמפ, העומד מאחורי ההחלטה, בגלל השימוש שעשה ב"אנטישמיות" כדי לתרץ זאת. "בשבילי אנטישמיות זה לא רעיון מופשט. האנטישמיות השמידה חלק ממשפחתי באירופה. מגעיל אותי השימוש שעושה הנשיא טראמפ במונח זה".

טאליב אמרה אתמול כי ההחלטה של ישראל היא סימן לחולשה. מוקדם יותר אמרה חברת הקונגרס הדמוקרטית הנוספת שכניסתה נאסרה, אילהאן עומאר, כי המצב "מעליב את הערכים הדמוקרטיים". יצוין שטאליב הגישה אמש לשר הפנים אריה דרעי בקשה לאשר את ביקורה בישראל כדי לבקר את סבתה. טאליב כתבה כי "זאת ככל הנראה ההזדמנות האחרונה שלי לראות אותה". עוד הוסיפה כי היא "תכבד כל מגבלות שיוטלו עליה ולא תקדם חרמות נגד ישראל במהלך ביקורה". זאת לאחר שאתמול מנע דרעי את ביקורן של טאליב ואילהאן עומאר בישראל.

ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש) תקפה אתמול את ראש הממשלה בנימין נתניהו בגלל החלטתו למנוע את כניסתן של טאליב ועומאר. "נתניהו וטראמפ הם תאומים שניהם מסיתים נגד נציגים של מיעוטים. ההחלטה של נתניהו למנוע את כניסתן של ראשידה טאליב ואילהאן עומאר לישראל היא אות קלון על ישראל ועל ממשלת הימין שלה". תומאסלימאן הוסיפה, "ביבי קיבל את הוראות מטראמפ והחליט לשתף פעולה עם המתקפה של הנשיא על הנשים האמיצות שמתנגדות לגזענות".