ברני סנדרס על דונלד טראמפ: 'הנשיא המסוכן ביותר בתולדות ארה"ב'

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, השיק הלילה (שלישי) באופן רשמי את קמפיין בחירות 2020 שלו באורלנדו, פלורידה. טראמפ הבהיר כי הקמפיין יתנהל בדיוק כפי שהיה ב-2016, אז הציג את עצמו כ"אאוטסיידר", ואמר לנוכחים כי "יחד הסתכלנו בממסד פוליטי שבור והחזרנו את הממשלה לעם. יש לנו דרך עצומה ללכת, העתיד שלנו מעולם לא נראה טוב יותר".

2019-06-19_210856

הסנאטור הדמוקרטי' ברני סנדרס, שעשוי להתמודד מול נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בבחירות 2020, תקף הבוקר (רביעי) בחשבון הטוויטר שלו את הנשיא לאחר עצרת הבחירות שקיים בפלורידה: "הוא חי ביקום מקביל, רחוק מלהיות בקשר עם אנשים רגילים. העבודה החשובה ביותר שלנו כעת היא להביס את הנשיא המסוכן אי פעם בהיסטוריה המודרנית של המדינה הזו".

בנאום ארוך שנשא בפני קהל תומכים באורלנדו שארך כשעה ועשרים דקות, הבהיר טראמפ שהוא מתכנן לרוץ וכינה את מתנגדיו: "אספסוף" ו"שמאל קיצוני" שיביא את הסוציאליזם לארצות הברית. "ההצבעה בעד הדמוקרטחם בשנת 2020 היא הצבעה על עליית הסוציאליזם הרדיקלי ועל השמדת החלום האמריקני", אמר. טראמפ הדגיש בנאומו הארוך כי הוא מפעיל לחץ על סין בנושא הסחר, והתחייב לשמור על זכות האזרחים לשאת נשק. הוא אף העלה את הצעתו לקידום "חיל חלל" ואמר כי ברצונו לשגר חללית למאדים. לדבריו, יריביו הדמוקרטים עשויים לשנות באופן קיצוני את ארצות הברית ויבקשו להכניס מהגרים לגבול הדרומי של המדינה – זאת כדי לחזק את מעמדם הפוליטי ולהרוס את המדינה.