ברני סנדרס החל את מרוץ לנשיאות ארה"ב: 'אני בנם למהגרים יהודים עניים'

הסנאטור האמריקאי מוורמונט, ברני סנדרס, המגדיר עצמו סוציאליסט, החל את הקמפיין הבחירות במסגרת המרוץ לנשיאות ארה"ב, בעצרת גדולה שנערכה בשבת בברוקלין. אתמול (ראשון) הוא ערך עצרת גדולה נוספת בשיקגו.

סנדרס סיפר לאלפים מתומכיו שהתכנסו בברוקלין כי במקום הזה התגורר יחד עם משפחתו, משפחת מהגרים יהודים עניים ניצולי שואה. "נולדתי למשפחה בה חסרון כיס היה נתון של קבע. אבא שלי לא הוריש לי מיליונים כדי לבנות מגדלי יוקרה ובתי קזינו. לא הופעתי בטלוויזיה כדי להגיד למשתתפי התכנית 'אתה מפוטר'", הדגיש בהתייחסו לנשיא המכהן דונלד טראמפ. באותה שעה הופיע טרמאפ בפני קבוצה של בעלי עסקים החברים באגודת השמרנים והכריז ש"ארה"ב לא תהיה סוציאליסטית".

2019-03-04_195428

על פי טור שפרסם נמרוד אלכסנדרוביץ' בגיליון "זו הדרך" האחרון "סנדרס הכריז בשבוע שעבר על כוונתו לרוץ נגד טראמפ בבחירות 2020 בארה״ב; ג'רמי קורבין מנהיג סדר יום רדיקלי במפלגת הלייבור בבריטניה; וז'אןלוק מלאנשון מאיים על הנשיא עמנואל מקרון משמאל בצרפת. מנהיגים אלה מושכים אחריהם המוני צעירים שמאסו בסדר הקיים. זה גל חדש של סוציאליסטים מחויבים המאתגרים את הסדר הניאוליברלי ואת ההידרדרות הימניתהקיצונית שמובילים טראמפ, נתניהו ודומיהם. אפילו ה'אקונומיסט', השופר הקפיטליסטי המוביל, הקדיש את השער האחרון שלו ל'סוציאליזם מילניאלי'".

עוד תופעת סנדרס בגיליון "זו הדרך" האחרון (עמ' 8):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2019break/02/G09_2019.pdf