בריונים תקפו מפגש של מתנדבים בארגון לסיוע לפליטים בדרום תל-אביב

בריונים תקפו בשבוע שעבר מפגש של מתנדבים בארגון לסיוע לפליטים בדרום תלאביב. הפעילים מסרו "בשבוע שעבר זכינו לביקור של חבורה קטנה ואלימה של פעילים נגד מבקשי מקלט, בהובלת שפי פז. הם באו לעשות רעש, להסית נגדנו, להטריד אותנו ואת האנשים שהגיעו למפגש ההיכרות למתעניינים בהתנדבות בא.ס.ף. עם מגפון ומצלמות למעקב והטרדה הם חסמו בבריונות ואלימות מילולית את הכניסה לא.ס.ף ואילצו אותנו להזמין משטרה".

2017-11-25_191959

לדבריהם "לחבורה הזו יש היסטוריה מפוארת של פעילות אלימה נגד מבקשי מקלט ופעילים, של הפרעה לפעילויות והטרדה אלימה וקשה של ילדי פליטים. אין לנו ספק שהם מרגישים מחוזקים ומעודדים בעקבות הלך הרוח שמקדמת הממשלה להתעמרות בפליטים". עוד הם הדגישו "חשוב לנו להגיד שאנחנו לא נרתעים. הפעילות של פז וחבורתה רק ממחישה לנו כמה העבודה של א.ס.ף חשובה כיום, במציאות העוינת הזאת. מול השנאה וההסתה אנחנו בוחרים לפעול למען מי שנרדפו, עונו, נאסרו, נחטפו או ברחו מרצח עם במדינות מוצאם, כשרווחת האוכלוסייה כולה בישראל עומדת לנגד עינינו".

יצוין שבימים האחרונים כ-2,000 אזרחים חתמו על עצומה מקוונת נגד יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, שהוביל בשבוע שעבר בכנסת הצבעה עם הממשלה, שמטרתה לאפשר לגרש פליטים למדינה שלישית (רואנדה), במחשבה ש"זה מה שהציבור רוצה".

בעצומה נאמר "אנחנו כאן כדי לומר לך, אבי גבאי, שהציבור הישראלי מתנגד בתוקף לגירוש של פליטים. הציבור הישראלי מתנגד להפרת האמנה הביןלאומית לזכויות פליטים שישראל היתה בין יוזמותיה לאחר מלחמת העולם השנייה. אנחנו זוכרים היטב מה זה להיות יהודים נרדפים, פליטים ואף 'מסתננים' כאשר הורינו וסבינו נמלטו על חייהם או גורשו מארצותיהם. גם הם נעו ונדו, חצו גבולות, התחמקו ונלכדו, גורשו בין לילה ללא רכושם, או נכלאו במחנות מעצר. הציבור הישראלי זוכר כי המצווה שמופיעה הכי הרבה פעמים בספר התורה היא 'ואהבתם את הגר הגר עמכם'. לציבור הישראלי נמאס להיות מוקע בעולם על הפרות כה חמורות של זכויות אדם. והציבור הישראלי מאס בספינים של נתניהו שנועדו להסית ולהתסיס כדי שלא נשים לב לכל החקירות המתנהלות נגדו".

הסודנים והאריתראים עליהם מדברת הממשלה ומסיתה נגדם המונים היום כ-38 אלך גברים ונשים בסך הכול הם לא "מסתנני עבודה". ההוכחה החותכת לכך היא שישראל אינה מגרשת אותם לארצם שלהם סודן או אריתריאה אלא למדינה אחרת לרואנדה המושחתת והדיקטטורית, תמורת תשלום 'לראש'. לו היה מדובר ב'מסתנני עבודה' כפי שכינית אותם, הרי לא היתה בעיה לגרשם למדינתם, כפי שמגרשים לכל מדינות העולם. העובדות הן, שישראל מעניקה מאז 2007 ועד היום לכלל הסודנים והאריתריאים הגנה קבוצתית על פי אמנת הפליטים, ומציידת אותם באשרת שהייה כחוק. בו בזמן, היא מסרבת לבחון את בקשותיהם ומסיתה נגדם."

לחתימה על העצומה:

https://www.atzuma.co.il/israelisforrefugees