ברחוב ובכנסת דורשים את התפטרותו: נתניהו שב להסית בתחילת משפטו

משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים נפתח ביום ראשון האחרון. כדרכו, בכניסה לבית המשפט הכריז נתניהו לעיתונאים כי החקירות נגדו "זוהמו ונתפרו", וכי כתב האישום "מופרך". כשמסביבו מלחכי פנכתו הנאמנים, שב נתניהו ותקף את בית המשפט ואת "השמאלנים".

מפגינים ליד בית ראש הממשלה ברחוב בלפור, ביום ראשון האחרון (צילום: מחאת הדגלים השחורים)

על כך הגיב יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש): "מכונת ההסתה הפועלת נגד האזרחים הערבים מופנית כעת נגד כל מי שלא נשבע אמונים לנתניהו. העוצמה שונה, ההיקף שונה, אבל המטרה היא אותה מטרה: חיסול מוחלט של המרחב הדמוקרטי. מי ששתק על ההסתה נגד ערבים מקבל הסתה נגד שופטים. אבל אין חצי דמוקרטיה – מי שרוצה לנצח חייב להתנגד לשתי ההסתות".

ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) הוסיף: "נתניהו ועדר מרעיו מסיתים, מאיימים ומשקרים – ושותפיהם בכחול לבן שותקים. אם חלילה תיפול שערה מראשם של השופטים, של היועמ"ש לממשלה או של הפרקליטות – אותם הפכה כנופיית נתניהו ל'אויבי העם' – גם ידי כחול לבן יהיו בכך. צאו וזעקו נגד ההסתה השקרית והאלימה פן ייעשה שוב מעשה רבין ". לדברי ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת), "משפטו של נתניהו רק התחיל – והימין ממשיך ביתר שאת במשימתו לחסל את מערכת המשפט. כל מי שחשב ש'ממשלת החירום' יכולה או מעוניינת לבלום את המתקפה הזו – התבדה. לצערי, גם בנושא הסיפוח ימשיך הימין להשתולל ושותפיו ימשיכו לשתוק".

נתניהו הגיע לבית המשפט מישיבת ממשלתו הימנית החדשה שנערכה בכנסת, בגלל שאין במשרד רה"מ אולם היכול להכיל את עשרות שריו. על כך נאמר במקורות: "כל המוסיף גורע".

הרשימה עומדת להתפרסם בגיליון "זו הדרך" הקרוב