ברחבי הארץ נערכים מפגשי הכנה לקראת יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני

ברחבי הארץ נערכים בשבועות האחרונים מפגשי הכנה לקראת יום הזיכרון הישראליפלסטיני בתלאביב. מזה כעשור מתקיים בערב יום הזיכרון טקס מיוחד במינו בו משפחות שכולות ישראליות ופלסטיניות בוחרות לזכור יחד את יקיריהן ולדרוש יחד פתרון לסכסוך שימנע את המשך שפיכות הדמים. עם השנים עוד ועוד ישראלים ופלסטינים הצטרפו לאותן המשפחות ו-200 האנשים שהגיעו לטקס הראשון גדלו לקרוב ל-5000 בני אדם שנכחו בטקס בשנה שעברה בתלאביב.

2018-04-06_175231

יום הזיכרון האלטרנטיבי שנערך בשנה שעברה בתלאביב (צילום: לוחמים לשלום)

מארגני האירוע, לוחמים לשלום ופורום המשפחות השכולות הישראליפלסטיני, מסרו ש"יחד עם הגידול במספר המשתתפים הטקס המשותף נכנס יותר ויותר אל השיח הציבורי הישראלי והוא מעורר מחלוקת ערה בדבר הקיום של הטקס דווקא ערב יום הזיכרון הרשמי".
המארגנים מזמנים עתה לשיח פתוח לקראת הטקס. "אתם מוזמנים לבוא ולשאול אותנו שאלות על הטקס ולספר לנו מה אתם חשים לגביו. אנחנו גאים בטקס ואין לנו שום דבר להסתיר לגביו, ומאוד חשוב לנו לשמוע מה אתם חושבים פנים אל פנים ולא רק דרך מקלדת. לכן נשמח במיוחד אם דווקא אלו מכם שלא מסכימים עם דרכנו יגיעו למפגש. במפגש יהיו נציגים של משפחות שכולותאנחנו מבקשים לשמור על שיח מכבד וסובלני", נמסר.

ביום שני הקרוב, 9 באפריל, בשעה 19:00 יתקיים מפגש ראשון בקיבוץ עברון. באותו יום ייערך מפגש נוסף ובאותה שעה בסלון יפו לאומנויות, נמל יפו 4. בירושלים המפגש ייערך ביום חמישי, 12 באפריל, בשעה 20:00, בגלריית ברבור, שירזלי 6, נחלאות.

המפגשים בפייסבוק:

https://he-il.facebook.com/events/369963590080473