ברזיל: הנשיא הימיני מישל טמר נאשם בקבלת שוחד ודורשים להעמידו לדין

התובע הכללי בברזיל הגיש אתמול (שני) כתב אישום על עבירות שחיתות נגד הנשיא מישל טמר. התובע רודריגו ז'נוט מאשים את טמר בקבלת שוחד בגובה 152 אלף דולר מאיש עסקים, מעשה שלדבריו "פגע בתדמיתה של הרפובליקה". ז'נוט מבקש להטיל על טמר לשלם דמי פיצויים בגובה שלושה מיליון דולר.

גורלו של טמר נמצא כעת בידי הקונגרס בברזיל. אם שני שלישים מחברי הבית התחתון יצביעו לקבל את כתב האישום על השחיתות או כתבי אישום אחרים שיוגשו נגדו, ובית המשפט העליון יאשר זאת, הנשיא יושעה ל-180 יום ויועמד לדין. כך מסר היום "פורטל ורמליאו" של השבועון הקומוניסטי "ורמליאו".

המשטרה הפדרלית בברזיל הודיעה ביום שלישי שעבר שחוקריה מצאו ראיות המוכיחות כי הנשיא, שהדיח ב"הפיכה אזרחית" את דילמה רוסף, קיבל שוחד כדי לסייע לאנשי עסקים במדינה.

2017-06-27_205929

מפגינים קומוניסטים מול בניין הפרלמנט בברזיליה הבירה דורשים "טמר הביתה בחירות עכשיו!" (צילום: ורמליאו)

התובע הכללי של ברזיל, ז'נוט, אמר בחודש שעבר כי יש מספיק ראיות ראשוניות כדי לחקור את טמר בחשד לשחיתות ושיבוש הליכי משפט. על רקע זה נחקר הנשיא בחשד לשלושה פשעים: שחיתות, שיבוש הליכי משפט וחברות בארגון פשע.

יצוין שההפגנות ההמוניות בהובלת מפלגות השמאל, איגודים העובדים, התאחדות הסטודנטים וארגוני האיכרים אינן פוסקות. הן מתנהלות תחת הסיסמא "טמר הביתה בחירות עכשיו!". ביום שישי הקרוב, כל האיגודים המקצועיים הכריזו על "יום שביתה ומאבק" בדרישה להתפטרות הנשיא. על פי הסקרים אילו הבחירות היו נערכות כעת, מנהיג מפלגת העובדים, הנשיא לשעבר אינסיו "לולה" דה סילבה, היה שב לשלטון ברוב גדול.

התלונה שהגשה נגד הנשיא טמר בגין שוחד (64 עמודים, בפורטוגזית):

http://imagem.vermelho.org.br/biblioteca/denuncia_janot.temer110709.pdf