בקרי הגבול לא יאיישו עמדות ויפתחו בשביתה ב-1 ביולי

אם לא תהיה התקדמות במו"מ, ב-1 ביולי בקרי הגבול ברשות ההגירה והאוכלוסין יפתחו בשביתה – כולל בנתב"ג. לפני שבועיים הכריזו על סכסוך עבודה . 800 עובדים קבועים ברשות מאוגדים בהסתדרות.

2019-06-19_210814

יו"ר מועצת העובדים, שני שבתוב תיארה בשיחה עם "גלובס" תמונה עגומה למדי ביחסים עם המעסיקה שלהם – מדינת ישראל. לדבריה, "במקום לקבל את השכר שלנו באופן מלא מאז חודש מרץ, אנחנו מקבלים מקדמות של 50% מגובה השכר. המדינה מלינה לנו את השכר, והיא מודה בזה ואף טוענת כי מדובר במהלך שנעשה בתום-לב לאור אפיון של מערכת השכר שלנו. מזה שנים שאנחנו מנהלים תביעה משפטית בבית הדין נגד המדינה, הגשנו צו מניעה, והמדינה בתגובה טענה כי המערכות תקינות, אלא שבפועל זה לא קרה – אנחנו מקבלים שכר חלקי".

"מיצינו את כל התהליכים האפשריים בכדי להימנע מהמצב הזה, אבל ב-1 ביולי לא נאייש את עמדות המעבר בכל מעברי הגבול. תביני שמדי יום שישי אנחנו יושבים עם המשפחות שלנו ועם החברים שלנו ומספרים להם שהמדינה מלינה לנו שכר – אף אחד לא מאמין לנו שזה אמיתי. יש עובדים שהחשבונות שלהם מעוקלים, ביקשנו שיוציאו מכתב לבנק ישראל על זה שיש בעיה ברשות האוכלוסין וההגירה, כדי שבנקים לא יעקלו חשבונות של עובדים – זה לא קרה. המשפחות עוזרות לנו, וחלקנו הגדול מתנהל מהלוואה להלוואה", הדגישה.