בקיסריה אלקטרוניקה שובתים למען הסכם קיבוצי; השבתת מגן באגד תעבורה

200 העובדים במפעל קיסריה אלקטרוניקה הפסיקו אתמול (ראשון) את הפעילות במפעל ופתחו בשביתה. השביתה החלה במחאה על סחבת במו"מ מצד הנהלת החברה בראשות בעל השליטה צבי ברק, על תנאי העסקת העובדים במסגרת הסכם קיבוצי. רוב עובדי המפעל מרוויחים עד כ-5,000 שקל בחודש.

עובדי המפעל התאגדו לפני כשמונה חודשים ובהסתדרות טוענים כי מאז, ההנהלה מסרבת לקדם הידברות. לפני כחודש הכריז הוועד על סכסוך עבודה והצדדים נפגשו לגישור אצל הממונה על יחסי העבודה במחוז צפון, עו"ד נאווה לוי, אך הדבר לא הניב תוצאות. מההסתדרות נמסר כי "ההנהלה והבעלים ממשיכים להציג עמדות נוקשות ובלתי מתפשרות בכל הנוגע לגיבוש ההסכם הקיבוצי". קיסריה אלקטרוניקה רפואית היא יצרנית בינלאומית של מערכות עירוי ומשאבות מזרק, המשווקת מוצרים משלימים לשוק בתי החולים ולשוק הביתי. ברק, שמחזיק גם באחוזים בכביש 6, מכר לפני למעלה משנה 40% מאחזקותיו לחברה האמריקנית קרפיוז'ן, בעסקת ענק שהזרימה לכיסו 350 מיליון שקל.

2015-03-02_194630

עובדי אגד תעבורה באשדוד מניפים כרזות ובהן נכתב "40 שקל לשעה" (צילום: כוח לעובדים)

כמו כן, שיבושים קשים נרשמים היום (שני) בקווי התחבורה הציבורית של "אגד תעבורה", בשל החלטת ההנהלה להשבית את כל קווי החברה, למעט פעילות חלקית באשקלון, בשדרות, באלעד ובקריית גת. ההחלטה להשבית את קווי החברה הגיעה בתגובה להחלטת הנהגים להתיר נסיעה בחינם לנוסעים בין השעות 05:30–14:30, כחלק ממחאתם נגד ההנהלה שסירבה להתקדם במו"מ על הסכם קיבוצי לעובדים, שבגינו הכריזו לפני כשלושה שבועות על סכסוך עבודה. החברה החליטה להפסיק את השירות באשדוד, בנתניה, במבשרת ציון, בהתנחלויות גבעת זאב ומעלה אדומים, בנתיבות, באופקים, בעוטף עזה ובקווי השירות בין אשקלון לבאר שבע.

אסף בונדי, רכז מטה דרום בארגון כוח לעובדים, אמר כי הצעד שבו נקטה ההנהלה מהווה השבתת מגן וכי ההשבתה צפויה להקיף את כל קווי החברה, למעט פעילות חלקית באשקלון. "מצער שהנהלה החברה בחרה לפגוע בשירות לציבור במקום להתקדם במשא ומתן ולשפר את שכר הנהגים, וחמור לא פחות להסב עגמת נפש לציבור על-ידי ההודעה הפתאומית על הפסקת הפעילות. אנו קוראים להנהלה לפתור את חילוקי הדעות ביננו בדיאלוג ישיר ולא בתקיפת הציבור ובהטלת אשמה על הנהגים".

בתחנות המרכזיות של נתניה ואשדוד התקבצו נהגי אגד תעבורה והניפו שלטים עם הכיתוב: "מינימום 40 שקל לשעה"; "אם אין תנאים חסרים נהגים"; "יש עומסים, הנוסעים נפגעים". מ"כוח לעובדים נמסר כי "חברת אגד תעבורה כפתה באיומים בלתי חוקיים לכאורה על עובדי אגד תעבורה שלא לקיים את שביתת הקופות שתוכננה להיום. כתוצאה בכך מתקיימת שביתה מלאה בקווי החברה. ועד העובדים, שתכנן לקיים השבתה שלא תפגע בנוסעות ובנוסעים, מצר על החלטה זו של הנהלת החברה. מצער שהנהלה החברה בחרה לפגוע בשירות לציבור במקום להתקדם במו"מ ולשפר את שכר הנהגים, וחמור לא פחות להסב עגמת נפש לציבור ע"י ההודעה הפתאומית על הפסקת הפעילות. אנו קוראים להנהלה לפתור את חילוקי הדעות ביננו בדיאלוג ישיר ולא בתקיפת הציבור והטלת אשמה על הנהגים". ועוד "נהגים בתחבורה הציבורית הפרטית חיים ממכרז למכרז , ממש כעובדי קבלן. הוותק שלהם מתאפס כשהם עוברים מחברה לחברה או כשהם מפעילים את אותו הקו בו עבדו שנים- תחת חברה חדשה שזכתה במכרז. אנו מכוונים לתיקון העוול הזה באגד תעבורה".