בצלם פתח במערכה נגד גירוש אלפי פלסטינים ב-200 קהילות חקלאיות בשטחים הכבושים

ארגון זכויות אדם בצלם פתח לאחרונה במערכה ציבורית נגד גירוש אלפי פלסטינים הגרים ב-200 קהילות חקלאיות בשטחים הכבושים. דובר בצלם מסר "זה לא תיאורטי וזה קורה עכשיו, כל יום, בכל רחבי הגדה המערבית: ישראל מנסה לגרש אלפי פלסטינים הגרים בכמאתיים קהילות פלסטיניות בשטח סי שבגדה ומתפרנסות מרעיית צאן ומחקלאות. עשרות מהן נמצאות בסכנת גירוש מיידית, ואחרות סובלות מרמה כזו או אחרת של התעמרות, אלימות ונישול".

לדברי הארגון גירוש תושבים מוגנים מבתיהם בשטח כבוש הוא פשע, "ואין זה משנה כיצד הוא נעשה: בין אם מופעל כוח פיזי ובין אם הרשויות מאלצות את התושבים לעזוב את בתיהם – לכאורה מרצון – באמצעות הפיכת חייהם לבלתי אפשריים. כך או כך, העברה בכפייה היא אסורה ומהווה פשע מלחמה".

2018-03-28_202723

שלטונות הכיבוש הישראלים אוסרים על בניית בתי מגורים או מבני ציבור ומונעת חיבור לתשתיות מים וחשמל וסלילת כבישים. בחלק מהקהילות הרסה ישראל את בתי התושבים ואת התשתיות שהניחו בעצמם – כולל לוחות סולאריים לחשמל, בורות מים ודרכי גישה. בחלקן מקיים הצבא אימונים צבאיים בשטחי המרעה של התושבים ובשטחיהם החקלאיים או אף בין בתי התושבים. "זוהי אלימות שלטונית מאורגנת ומתמשכת, שנועדה למזער את הנוכחות הפלסטינית ברחבי הגדה, לרכז אותה – ולנשל את התושבים מאדמתם ומרכושם", הדגישו.

עוד בנושא: איך הצטרפות לפעילות נגד גירוש הקהילות יכולה לעזור?